Budget lanceert blogbased promotie
Autoverhuurbedrijf Budget heeft een vier weken durende campagne gelanceerd genaamd Up your Budget Treasure hunt met 160.000 dollar aan prijzen. Doel van het geheel is een sticker te vinden die in een stad is geplakt. Dagelijks worden hints vrijgegeven door middel van postings en videomateriaal en via het Treasure Hunters Blog kunnen deelnemers zelf hints plaatsen en actief deelnemen.
Opvallend aan deze campagne is het feit dat de promotie uitsluitend via de blogosfeer gebeurd. Budget heeft bijvoorbeeld geen persbericht vrijgegeven. “The point is to prove that traditional media does take the news from us (bloggers) these days,” aldus campagnebedenker Ochman.
Adrants, Marketing Vox en Boing Boing zullen postings plaatsen en daarnaast is via Blogads advertentieruimte ingekocht bij een aantal blogs. Een mooie test om de promotiekracht van de blogosfeer te testen. Technorati geeft inmiddels 24 postings.
Tja, met zo’n naam – ze heet [strong]BL[/strong]Ochman – kan je ook niet anders 😉
the point is dat die campagne aandacht krijgt, haar point is oud. helaas is de journalistiek niet altijd bij.