Brian Clifton op Digital Analytics Congres, 12 oktober #adv

MOA
26 september 2016, 08:30

Data verzamelen, analyseren en optimaliseren. Het is het dagelijks werk van een digital analyst. Maar de hoeveelheid data neemt toe, de kwaliteit is niet altijd optimaal en toch wordt resultaat vereist. Hoe dan? Door slim te kijken naar de data die je wel hebt en daar resultaat mee te boeken. Op het eerste Digital Analytics Congres laten experts zoals Brian Clifton, Simo Ahava, Steen Rasmussen en Gui Liberali zien hoe je je datakwaliteit verbetert, op basis van beperkte data resultaat kunt boeken, engagement creëert bij je bezoekers en continu optimaliseert. Tussendoor word je geïnspireerd door nieuwe aansprekende cases van onder andere Achmea, NS, ING, Mopinion en Totta Data Lab. Zij vertellen je over agile scrummen, klantfeedback en het inzetten van big data. Benieuwd naar het hele programma en hoe ook jij hierbij aanwezig kunt zijn? Meer info vind je op de website van het Digital Analytics Congres.

Neem beslissingen op basis van de juiste data

Data zijn de basis voor elke marketingbeslissing. Maar de data nemen niet de beslissing, dat zijn de mensen die met de data werken, de digital analysts. En die kunnen dat alleen als de data goed zijn. Dat is in ieder geval de overtuiging van Brian Clifton. Op basis van 10 jaar werken met data heeft hij grote bedrijven foute beslissingen zien nemen omdat de data waarop deze gemaakt zijn, fout waren. Maar gelukkig kun jij dit omdraaien. In zijn presentatie op het Digital Analytics Congres vertelt Brian Clifton je wat er misgaat bij het verzamelen van je data, waarom dit gebeurt en wat je moet doen om de juiste data te krijgen om jouw beslissingen te nemen.

Maar wat als je je data niet optimaal krijgt?

Ook als je datakwaliteit niet optimaal is, kun je nog steeds beslissingen nemen. Steen Rasmussen leert je in zijn keynote dat data niet altijd perfect hoeven te zijn. Het gaat erom dat je als digital analyst leert herkennen welke data goed genoeg zijn om beslissingen op te nemen. En dan niet alleen zomaar dingen doen, maar resultaat boeken. Na deze keynote weet jij hoe je een positieve ROI op je data realiseert!

Engagement meer dan een modewoord

Een van de manieren om meer succes uit online te halen, is het verhogen van de engagement. Maar hoe meet je engagement in Google Analytics en hoe zorg je ervoor dat bezoekers meer engaged raken met je content? Simo Ahava is een van de grootste experts in Google Analytics en neemt je mee in een aantal technieken die hij gebruikt om te begrijpen hoe bezoekers zich gedragen als ze engaged raken met jouw content. En natuurlijk laat hij ook zien hoe je dit inricht en meet in Google Analytics.

Next level A/B-testen voor meer resultaat

Elke digital analyst zal gebruikmaken van A/B-testen om meer resultaat te halen uit zijn funnels. Dit gebeurt eigenlijk altijd op basis van segmenten en zodra een variant iets beter scoort dan de andere wint deze. En dan zijn we blij. Maar er zijn nieuwe ontwikkelingen in A/B-testen waardoor de resultaten nog veel beter kunnen worden. Gui Liberali neemt je mee in Morphing. Bij deze vorm van online experimenteren wordt de variant getoond die het beste aansluit bij het gedrag van de bezoeker. En dat in realtime. En tegelijkertijd leert het systeem constant van de bezoekers. Wat nu als jij ook deze techniek zou kunnen gebruiken?

Inspirerende cases en een netwerkborrel maken het congres compleet

Naast 4 fantastische keynotes krijg je op het Digital Analytics Congres ook nog inspiratie uit een groot aantal cases, allemaal gericht op optimalisatie. Toon Alleman van Mopinion laat zien hoe je het meeste uit feedback van klanten haalt. Daniel Markus van Clickvalue vertelt hoe jij met segmentatie meer resultaat uit je A/B-testen haalt. Joanne Beekman geeft inzicht in het agile scrum optimalisatieproces bij Achmea en verder nog cases van NS, ING, Totta Data Lab, Netprofiler en Online Dialogue. De dag wordt afgesloten met een netwerkborrel waar je samen met de keynotes nog eens van gedachten kunt wisselen over wat jou bezig houdt in jouw werk.

Zien we je op 12 oktober op het Digital Analytics Congres?

Bekijk het programma van de dag of schrijf je direct in!

De MOA is hét Nederlandse Expertise Center voor Marketing Insights, Onderzoek en Analytics. De wereld van marketing insights, onderzoek en analytics is voortdurend in ontwikkeling. Organisaties gaan over op nieuwe manieren van werken, technologische ontwikkelingen volgen elkaar in rap tempo op en ook de juridische aspecten van privacy en onderzoek staan niet stil. Dit zorgt voor talloze strategische, tactische en organisatorische uitdagingen op het gebied van insights en analytics. Het MOA Expertise Center heeft dé kennis en expertise in huis om deze uitdagingen aan te gaan.

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!