Brian Clifton op Digital Analytics Congres, 12 oktober #adv

MOA
19 september 2016, 22:01

Google Analytics expert en topschrijver Brian Clifton is keynote speaker op het Digital Analytics Congres dat op 12 oktober plaatsvindt in Media Plaza Utrecht. Clifton was Google’s eerste Head of Analytics in Europa in 2005 en heeft sindsdien bovenop alle ontwikkelingen van deze tool en de webanalytics gezeten en diverse boeken hierover geschreven. Hjj vertelt over de valkuilen van analytics en hoe te zorgen voor goede data kwaliteit en inzichten. Andere internationale topsprekers zijn Sima Ahava, Steen Rasmussen en Gui Liberali. Ook komen praktijkcases van topondernemingen als ING, NS, Van der Valk, Centraal Beheer en Plan Nederland aan bod. Onderwerpen die aan de orde komen zijn conversie optimalisatie, A/B-testen, tagmanagement, digital analytics, customer experience, predictive analytics, fact based optimalisatie, customer feedback, etcetera. Kortom: een must be event voor iedereen die zich met web analytics, e-commerce of conversie optimalisatie bezighoudt!

Het vakgebied van digital analytics verandert snel, er komt steeds meer data beschikbaar. Maar hoe zorg je er voor dat je met al deze data binnen de grenzen van de wet de meest waardevolle inzichten naar voren haalt? En deze naar actie weet om te zetten?

Het Digital Analytics Congres, dat plaatsvindt op 12 oktober aanstaande, richt zich op elke professional die zich bezighoudt met het rapporteren en analyseren van digital data om zo inzichten in klantgedrag te vergroten, campagnes te verbeteren en sites te optimaliseren.

In 1 dag word je bijgepraat over de laatste trends en ontwikkelingen op het gebied van onder andere conversie optimalisatie, A/B-testen, tagmanagement, digital analytics, customer experience, predictive analytics, fact based optimalisatiee en customer feedback.

Keynotes

Speciaal voor dit congres heeft de MOA een aantal aansprekende keynotes naar Nederland weten te halen: Simo Ahava, Steen Rasmussen, Gui Liberali en Brian Clifton.

Google Analytics expert en topschrijver Brian Clifton was Google’s eerste Head of Analytics in Europa in 2005 en heeft sindsdien bovenop alle ontwikkelingen van deze tool en de webanalytics gezeten en diverse boeken hierover geschreven. Hjj vertelt over de valkuilen van analytics en hoe te zorgen voor goede data kwaliteit en inzichten.

Simo Ahava is inmiddels de goeroe op het gebied van Google Tag Manager en Google Expert Developer. Hij neemt je mee in het halen van de juiste data uit Google Analytics.

Steen Rasmussen is voorzitter van de Deense DAA en in de afgelopen 4 jaar uitgeroepen tot de meest invloedrijke digital analytics expert in Denemarken. Hij laat je zien hou je data omzet in inzicht en daaruit de juiste acties uitvoert.

Gui Liberali is associate Professor aan de Erasmus Universiteit en deelt zijn web-based

Praktijkcases

Naast deze internationale keynotes laten topondernemingen zoals Centraal Beheer, ING, PWN, Van der Valk Exclusief, Plan Nederland en Nederlandse Spoorwegen zien hoe zij webanalyse inzetten in hun dagelijkse praktijk. Centraal Beheer laat bijvoorbeeld zien hoe ze op een agile manier op basis van de data continu optimaliseren. Mopinion neemt je mee in digitale klantfeedback en hoe je dit vertaalt naar concrete aanpassingen aan je website. En vergeet vooral Totta Data Lab niet. Zij laten aan de hand van een spectaculaire case zien hoe je via machine learning voorspelmodellen kunt bouwen.

Bekijk het programma van de dag of schrijf je direct in!

De MOA is hét Nederlandse Expertise Center voor Marketing Insights, Onderzoek en Analytics. De wereld van marketing insights, onderzoek en analytics is voortdurend in ontwikkeling. Organisaties gaan over op nieuwe manieren van werken, technologische ontwikkelingen volgen elkaar in rap tempo op en ook de juridische aspecten van privacy en onderzoek staan niet stil. Dit zorgt voor talloze strategische, tactische en organisatorische uitdagingen op het gebied van insights en analytics. Het MOA Expertise Center heeft dé kennis en expertise in huis om deze uitdagingen aan te gaan.

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!