Bol.com besteedt klantenservice iets minder uit

Bol.com besteedt klantenservice iets minder uit
, RIFF

Bol.com besteedt klantenservice iets minder uitIn 2003 werd er nog heel positief in dit bericht gemeld dat de klantenservice van Bol.com werd uitbesteed aan HCN. Vandaag lees ik dat de out-sourcing verandert in co-sourcing.

Vanuit Bol.com bekeken is het wel te begrijpen dat ze de klantenservice wat dichter bij wil hebben. Eerder maakte HCN al bekend een callcenter te openen in en voor de gemeente Rotterdam. HCN slaagt er dan ook goed in invulling te geven aan haar strategie. Deze halve vorm van outsourcing zal het wel eens helemaal kunnen worden in customer-care land waar bedrijven steeds terughoudender worden met het uitbesteden van hun klantcontacten.


Geplaatst in

Delen



Er zijn 2 reacties op dit artikel

  • Het is veel beter om wat eigen capaciteit te hebben van een callcenter en als het te druk wordt de rest door te verbinden naar een geoutsources helpdesk.
    Probleem met een geoutsourced helpdesk is vaak de manier waarop de klant word behandeld (niet correct).
    Met gemotiveerd eigen personeel is dit te voorkomen (of gemotiveerd geoutsourced personeel, maar dit is wat moeilijker).

    geplaatst op
  • Belangrijk is dat het callcenter werk in ieder geval in Nederland blijft, en ook al is het duurder wel het beste.

    Om nu naar Afrika doorverbonden te worden voor een probleem?

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.