Blabla

24 mei 2005, 17:11

Vandaag is het nieuws over de penalty voor verzekeraarssites door diverse sites opgepakt waaronder Jeroen.com, Webnoise, Geenstijl, Retecool, Incentive, Planet en Webwereld. Goed om te zien dat Checkit ook zelf heeft gereageerd op Dutchcowboys.

Buiten het feit dat er op veel sites (ook door journalisten) onjuistheden worden vermeld, verbaasd het me dat iedereen uitgerekend vandaag met dit nieuws komt. Het nieuws was bij een aantal mensen immers al een paar dagen bekend en gisteren zijn daar diverse gesprekken over geweest omdat het toch een ernstige zaak is. Niet goed voor de betrokken partijen (maar dat hebben ze aan zichtzelf te danken) maar ook niet goed voor de zoekmachine marketing markt in zijn geheel. Toch heb ik vanmorgen gemeend het nieuws naar buiten te moeten brengen via Marketingfacts. Van Peter Olsthoorn (Planet) en Jeroen van der Wiel (Jeroen.com) is bekend dat ze gisteren ook reeds op de hoogte waren maar hoe zijn al die anderen zonder bronvermelding hiervan op de hoogte gebracht? Heeft iemand (uit de verzekeringsbranche?) wellicht iedereen ingelicht of zit iedereen elkaar na te roepen zonder dat ze de bron vermelden?

Tot slot nog een opmerking die ik wellicht in het artikel had moeten opnemen: In hoeverre zijn zoekmachines (en dit geval Google) zelf schuldig aan het gebruik van spamtechnieken door bureaus? Immers, voor Google moet het ‘eenvoudig’ zijn om gebruik van spam direct af te straffen door de betreffende pagina’s niet op te nemen in de index. Ik plaats eenvoudig hier bewust tussen aanhalingstekens omdat ik me realiseer dat het niet echt eenvoudig zal zijn maar met de miljarden inkomsten moeten ze toch in staat zijn om de zoekmachine bureaus technisch een stap voor te blijven!? Zolang Google (en andere zoekmachines) dit technisch niet onder controle krijgen en niet adequaat optreden bij misbruik

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!