Bijna 69.000 Gratis Downloads op Downloadday.nl

30 november 2005, 13:13

Op 29 november 2005 was het de offici?le DownloadDay. Met de leus Verander de wereld, Download muziek! werd deze online actie aangekondigd. E?n hele dag lang konden bezoekers op Downloadday.nl gratis muziek downloaden van honderden bekende artiesten uit binnen- en buitenland, waaronder Racoon, Anastacia, Acda en de Munnik, Krezip, etc. Na elke download werd de bezoeker gevraagd een petitie te tekenen voor eerlijke handel. Het resultaat: 68.837 downloads.

De Downloadday.nl top 10 ziet er als volgt uit:

1. Acda en de Munnik – Niet of nooit geweest – 1388 downloads

2. Shakira – How do you do – 1337 downloads

3. Shakira – Don’t bother – 1009 downloads

4. Alicia Keys – Intro Alicia’s Prayer – 869 downloads

5. Moby – Beautiful – 803 downloads

6. Krezip – What are you waiting for – 701 downloads

7. Franz Ferdinand – The fallen – 635 downloads

8. Anastacia – I’m outta love – 634 downloads

9. De jeugd van tegenwoordig – Happen naar de baas – 614 downloads

10. Shakira feat. Santana – Illegal – 603 downloads

Download Day was een initiatief van ontwikkelingsorganisatie Novib en Download.nl. Novib voert al jaren actie voor eerlijker handelsbetrekkingen tussen rijke en arme landen, en wordt daarbij gesteund door bands als Coldplay en U2. Samen met andere bekende wereldburgers en miljoenen minder bekende mensen, maken zij stampij over het feit dat meer dan een miljard mensen in grote armoede leven mede dankzij handelsovereenkomsten die rijke landen bevoordelen ten koste van arme landen.

Onder het motto ?Hun stem voor jouw stem? werd muziekliefhebbers op www.downloadday.nl gevraagd in ruil voor de stem van hun favoriete zanger of zangeres, hun eigen stem aan te wenden om eerlijker handel te eisen. Novib hoopt op 10 miljoen ‘handtekeningen’ onder de petitie.Novib wil het verzoekschrift in december aanbieden op een topconferentie van de Wereldhandelsorganisatie WTO, die plaatsvindt in Hongkong. Hier worden nieuwe handelsafspraken gemaakt tussen rijke en arme landen en kan met eerlijker overeenkomsten een enorme slag gewonnen worden in de strijd tegen armoede.

Download Day wordt mede mogelijk gemaakt door Download.nl. De ilse media site spreekt hiermee haar steun uit voor de eerlijke-handelscampagne van Novib. Mensen kunnen de songs enkele keren gratis beluisteren, maar moeten wel betalen als ze de nummers op CD willen branden. De opbrengst van die muziekverkopen gaat ook gedeeltelijk naar Novib.

Lianne van der Kruk is sinds juni 2007 werkzaam bij ilse media dochter newrulez 'the youth interaction company'. newrulez is een 'mediabedrijf nieuwe stijl', waar wordt geopereerd op het raakvlak tussen marketing en media. Newrulez ontwikkelt en exploiteert sites voor en door jongeren, waaronder onder andere: Kaboem.nl, Cu2.nl, Shopgirl.nl, Fancy.nl, Extrafris.nl, Partyscene.nl en Girlscene.nl. Voordat zij aantrad bij newrulez was Van der Kruk werkzaam bij ilse media in diverse marketing en development functies. In de laatste vier jaar als manager marketing en communicatie. Projecten: Invoering nieuwe Corporate ID voor ilse media (de vingerafdruk) Opzetten & ontwikkeling cursus Crossmedia A in samenwerking met SRM (start januari 2007) Consumenten marketingcampagne voor Startpagina (de fluisteraar, het restaurant en acupunctuur commercials, 2006) Sponsoring van de Dam tot Damloop door Startpagina Alle persberichten van ilse media Opzet van STIR en verdere ontwikkeling (mede-initiatiefnemer en oud bestuursvoorzitter) ilse media events: ilse media offline (2005) en ilse media 2.0 (2006) Sponsoring door ilse media van Picnic '06 TV-campagne voor ilse mail (januari 2004) Zoek het zomerwoord - zoekactie op ilse.nl (2003) Aanlevervoorwaarden - onderhandelingen tussen 5 internetexploitanten en PMA digital Voordat ze bij ilse media kwam werken werkte Lianne van der Kruk in Moskou bij Independent Media. Daar viel de website van de Moscow Times (www.themoscowtimes.com) onder haar verantwoordelijkheid. "Ik heb letterlijk met de voetjes in de modder de ins en outs van internet geleerd. Zakendoen met een Russische programmeur, die al mijn mailtjes eerst door een vertaalprogramma moest halen leerde mij een stuk meer over mijn eigen vak: communicatie. Wil je leren to the point te communiceren? Dan is dit echt een aanrader :-)"

Categorie
Tags

3 Reacties

    Kasper Katje

    Mooi resultaat en goed initatief maar hoe is het onder de aandacht gebracht bij het publiek?

    Wij hebben er een mailing aan gewijd maar verder heb ik weinig waargenomen of het web. (zie natuurlijk ook niet alles ;-))


    30 november 2005 om 18:50
    Kasper Katje

    Bedankt voor het overzicht, inderdaad netjes.


    2 december 2005 om 01:26
    JamesJag

    lexapro2020.top


    30 augustus 2020 om 19:30

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!