Behavioral targeting biedt voordelen voor adverteerders en uitgevers

6 april 2005, 11:15

24/7 Real Media heeft een studie verricht die aantoont dat de opkomende praktijk van de behavioral targeting duidelijke voordelen biedt aan zowel de adverteerders als aan de online uitgevers. Behavioral targeting is de praktijk van het gericht aanbieden van de advertentieboodschap op basis van surfgedrag.

Voor de online uitgevers verhoogt behavioral targeting de gemiddelde omzet van de beschikbare advertentieformaten. 24/7 Real Media stelde zelfs een verhoging van die opbrengst vast tot 360% (het bedrijf onderzocht daartoe diverse campagnes die werden gevoerd via zijn behavioral targeting oplossing OnTarget).

Voor de adverteerders betekent behavioral targeting volgens de studie een verbeterde ROI: meer return per ge?nvesteerde dollar dus. Ook het bereik heeft er baat bij.

Bovendien stelde het bedrijf vast dat wanneer behavioral targeting wordt toegepast op een groot netwerk van online media dat het mogelijk maakt om diverse segmenten te identificeren met een groot bereik, de impact van behavioral targeting exponentieel toeneemt.

Bron:

http://www.digimedia.be/

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

1 Reactie

    evroekel

    Behavioral targeting is de praktijk van het gericht aanbieden van de advertentieboodschap op basis van surfgedrag.

    Ik zou deze definitie ruimer houden en elk gedrag als basis nemen. Iemand die vandaag het callcenter belt om informatie over product X, zou op de site van deze aanbieder vervolgens (ondermeer middels gericht adverteren) aan het handje moeten worden genomen op weg een volgende stap in het verkoopproces.


    6 april 2005 om 15:47

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!