BBC start registratie mediabestedingen teletekst

8 februari 2005, 09:52

BBC De Media en Reclame Bank is per 1 januari 2005 gestart met de registratie van de bruto mediabestedingen op teletekst. Hiermee verhoogt BBC de compleetheid van haar database en het inzicht in de totale mediabestedingen in Nederland. De registratie van teletekst maakt vergelijking met andere mediumtypen mogelijk, vergroot de exposure van exploitanten en biedt inzicht in de complete mediamix en het mediabudget van adverteerders.

De registratie kwam tot stand in nauwe samenwerking met IP Interactief (RTL4, RTL5 en Yorin), SBS Text (SBS6, Net5 en Veronica) en MaXe (MTV, TMF en Nickelodeon). De Ster (Nederland 1, 2 en 3) ontbreekt, omdat niet geadverteerd kan worden op de teletekstpagina?s van de publieke omroep. Door de samenwerking met deze partijen worden de bestedingen van vrijwel het gehele mediumtype teletekst in kaart gebracht.

?Hoewel het een relatief klein mediumtype is, nemen grote en bekende adverteerders als de Staatloterij, Center Parcs, D-Reizen en Peter Langhout teletekst wel degelijk op in hun mediamix. Die bestedingen zijn door de registratie nu ook inzichtelijk?, aldus Berry Punt van BBC. Omdat de registratie nog maar net gestart is zijn nog geen cijfers bekend over de hoogte van de bestedingen op teletekst.

Bron:

Persbericht BBC De Media en Reclame Bank

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!