Banken streven via sport naar ‘sexy’ imago

Banken streven via sport naar ‘sexy’ imago

Brabants Dagblad: Banken en verzekeraars steken miljoenen in sport. ABN Amro blijft in elk geval tot 2011 de shirtsponsor van Ajax en Fortis gaat dit jaar met Feyenoord Europa in. Voor al dat geld willen ze maar één ding: ‘sexy’ gevonden worden en klanten winnen.

Sportsponsoring, de feiten:

  • jaarlijks wordt in Nederland tussen de 750 en 800 miljoen euro uitgegeven aan sportsportsponsoring;

  • banken en verzekeraars nemen daarvan 60 miljoen euro voor hun rekening;

  • grootste sportsponsor is de Rabobank, die voor wielrennen, hockey en paardensport 20 miljoen euro uittrekt;

  • ABN Amro (Ajax, tennistoernooi Rotterdam, zeilen) volgt met 10 miljoen euro;

  • ING steekt 8 miljoen euro in marathons en via dochter Nationale Nederlanden in het Nederlands voetbalelftal;

  • Fortis (Feyenoord, Dutch Open Golf, marathon van Rotterdam) is goed voor 7 miljoen euro.


Delen



Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.