Banken streven via sport naar ‘sexy’ imago

25 augustus 2004, 18:12

Brabants Dagblad: Banken en verzekeraars steken miljoenen in sport. ABN Amro blijft in elk geval tot 2011 de shirtsponsor van Ajax en Fortis gaat dit jaar met Feyenoord Europa in. Voor al dat geld willen ze maar één ding: ‘sexy’ gevonden worden en klanten winnen.

Sportsponsoring, de feiten:

  • jaarlijks wordt in Nederland tussen de 750 en 800 miljoen euro uitgegeven aan sportsportsponsoring;

  • banken en verzekeraars nemen daarvan 60 miljoen euro voor hun rekening;

  • grootste sportsponsor is de Rabobank, die voor wielrennen, hockey en paardensport 20 miljoen euro uittrekt;

  • ABN Amro (Ajax, tennistoernooi Rotterdam, zeilen) volgt met 10 miljoen euro;

  • ING steekt 8 miljoen euro in marathons en via dochter Nationale Nederlanden in het Nederlands voetbalelftal;

  • Fortis (Feyenoord, Dutch Open Golf, marathon van Rotterdam) is goed voor 7 miljoen euro.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!