Filters
  • Categorie

  • Tags

  • Auteur

De magische formule voor reclamemakers

Tien Dingen Die Ze Je Niet Vertellen Over Reclamemaken, Voordat Je Eraan Begint (3)Reclamemaker Herbert van Hoogdalem heeft de brandende ambitie om…

Marketing Troonrede 2019: de impact op mens, markt en maatschappij

Lees hier de integrale tekst, uitgesproken door Daniëlle de JongeAan de vooravond van een nieuw decennium liet de MarketingTroonrede dit…

Podcast: zo belangrijk is je imago

Past je imago wel bij jou? Met Zabeth van Veen gaat Floris Hülsmann in gesprek over het belang van imago,…

De ongewenste doelgroep van Patagonia

'Sportmerk Patagonia wil bankiers fleecevest niet meer verkopen', zo luidde de kop van een FD-artikel op 4 april. Het stuk meldt dat…

Waarom een why, purpose en love brand je merk geen groei opleveren

“People don’t buy what you do; people buy why you do it.” Klinkt bekend? Kan kloppen. Want dit citaat komt van dé managementgoeroe van de…

Marketeer, wat een klotebaan!

In het Verenigd Koninkrijk gaat een campagne van start om jongeren te interesseren voor een loopbaan in marketing, gedragen door…

IncludeNow wil noodzaak aantonen van diversiteit in marketing

Met de diversiteit in het marketingvak is het slecht gesteld. Om daar iets aan te veranderen hebben vier marketingprofessionals in april…

Het merk Paashaas

Voor veel kinderen en hun ouders is Sinterklaas een sterk merk dat de gemoederen thuis en in het nieuws behoorlijk…

Merkliefde maakt blind

Beschermen merken bedrijfsreputaties bij nieuws over ethisch wangedrag?Wanneer consumenten een sterke band hebben met een merk, zijn ze geneigd om…

Ook marketeers liegen dat ze barsten (en dat is maar goed ook)

Deze week struikelde minister Halbe Zijlstra over een leugen. Eentje van lang geleden, maar toch. Een typisch voorbeeld dat liegen…

Kan negatieve publiciteit commercieel ook positief uitpakken?

Communicatiemissers, slechte service en productproblemen zijn dankzij social media een onderwerp van gesprek geworden. Niet alleen social media, maar ook de…

Zonder duidelijke identiteit is contentmarketing gedoemd te mislukken

Het is tijd om het onderbelichte element ‘organisatie-identiteit’ weer in de spotlights te plaatsenStel je bent geruime tijd bezig met…