B2B Marketeers met IMPACT (3): Vincent Sieben

'Behandel je talentontwikkeling op eenzelfde manier zoals je jouw merk, propositie of organisatie benadert.'

B2B Marketeers met IMPACT (3): Vincent Sieben

B2B-marketeers willen impact maken. Vincent Sieben is gespecialiseerd in strategic marketing, market development en go-to-market campagnes, zowel nationaal als internationaal. Hij stelt dat je 'het' leert door het te doen dus: fail quick to learn fast. Maar iederéén zou zich moeten laten coachen, óók - of juist - door nieuwe generatie digital natives. 

In aanloop naar het tweede NIMA-B2B Marketing Event dat eind juni zal plaatvinden kijken de B2B-marketeers van NIMA terug op de presentaties van de vorige editie, die plaatsvond in het najaar van 2020. In deze blog zetten we de spotlight op Vincent Sieben, Global Director Business Marketing bij Philips en bestuurslid van NIMA Zuid.

Vincent sprak op het B2B Marketing Event 2020 over hoe je kunt groeien als B2B-marketeer. In aanvulling op zijn presentatie onderstaand, stelden we hem onlangs de volgende drie vragen:

1 Wat zie jij als belangrijkste ontwikkelpunten voor B2B-marketeers in algemene zin?

"In algemene zin? Blijf bewegen om relevant te blijven. Behandel je talentontwikkeling op eenzelfde manier zoals je jouw merk, propositie of organisatie benadert. Via een duidelijk plan, dus inclusief de keuzes die je maakt. Wat wil ik ontwikkelen of leren waar waar wil ik naartoe? Door het te doen dus: fail quick to learn fast. Laat je coachen, óók door nieuwe generatie digital natives en zorg voor duidelijke proofpoints. Meet je resultaten en je ontwikkeling."

2 Zie je binnen jouw specifieke organisatie of industrie veranderingen die impact zullen hebben op de wijze waarop, of waarin, marketeers zich zullen moeten ontwikkelen?

"Covid heeft gezorgd voor een versnelling van het remote werken. Remote werken versnelt de globalisering: je hoeft niet meer te reizen om dagelijks in contact te zijn met collega’s in Azië, USA en dergelijke. Ik denk dat die veranderingen ook andere skills, capabilities en een mindset vragen. Voor marketeers begint het bij jezelf; hoe komt mijn talent het best tot uiting in deze nieuwe manier van werken? Wat zie ik anderen goed of juist minder goed doen en wat kan ik daarvan leren? Het is belangrijk ook om 'zichtbaar'te blijven als marketeer: Waar werk je aan? Wat zijn resultaten en hoe kun je anderen in je team of organisatie helpen om succesvol te zijn?"

3. Welke algemene gouden B2B Marketing-tip zou je willen meegeven aan collega B2B-marketeers?

"In mijn presentatie tijdens het B2B-event vorig jaar eindigde ik met 'Hold the weel and drive!' Waar verandering enige constante is, zorg je dat je je eigen koers blijft bepalen. Of het nu gaat over je persoonlijke ontwikkeling, de organisatie waarvoor je werkt of de klanten die je gelukkig maakt: blijf relevant door continue bij te sturen. Zolang je zelf controle houdt, en waar nodig de richting bijstuurt kom je op hele mooie plekken!"

 

Wil je ook Impact maken als B2B marketeer? Leer direct van collega’s uit de praktijk tijdens IMPACT!, het tweede virtuele B2B Marketing Event van NIMA. Een interactief evenement vol objectieve en 'ongezouten' cases van Nederlandse marketeers en een keynote van Mark Ritson. Datum: 29 juni 2021. Klik hier om je aan te melden of voor meer informatie.

Credits afbeelding: 123RF, licentie: Alle rechten voorbehouden

Delen



Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.