Automated telefoon spam?

24 januari 2005, 16:36

Afgelopen weken ben ik meerdere keren lastig gevallen door een automated caller systeem van mijn internet (kabel) provider. Even korte situatieschets: Ik zit in de auto en word op mijn mobiel gebeld en hoor vervolgens een bandje afspelen met het volgende bericht: “Goedendag dit is Cable One bla bla. Er is een monteur bij u langs geweest maar u was niet thuis. Wij willen graag een verbeterde modem bij u installeren. Toets nu uw 10 cijferige klantcode in om een afspraak te maken, piep…..” ???????

Ik zit dus in de auto op de A4, weet niet echt het klantnummer uit mijn hoofd. Lijkt mij logisch.

Ik hang dus maar op. Aangezien ik ook niet tegen deze computer kan praten. De dagen daarop volgend staat er dus ruim 10x hetzelfde bericht op mijn VOICEMAIL. Jawel mijn voicemail. Als ik het nu afluister krijg ik telkens weer de vraag om die code maar daar kan ik niets mee aangezien het een voicemailbericht is. Nergens in het bericht wordt een alternatief gegeven betreft een nummer dat ik zelf even kan bellen of een e-mail dat ik kan sturen. Van mobiel bouncemanagement hebben ze in ieder geval nog nooit gehoord. Het ding blijft maar bellen. Welke gek heeft dit ooit bedacht. Duidelijk een voorbeeld van gebruik van techniek wat tegen je werkt. Kan iemand de marketeer ontslaan die dit bedacht heeft?

Lijkt mij in ieder geval tijd dat ook hier duidelijke richtlijnen voor gaan komen. Hebben hier meer mensen al ervaring mee, of is dit nog een redelijk uniek geval?

Alex Stil
CEO bij Reddion

Categorie
Tags

2 Reacties

    Anders

    Wen er maar aan 🙂 Als straks gratis-bellen-via-internet gemeengoed is gaan dit soort auto-dialers waarschijnlijk en masse ingezet worden door spammers. Als het tegenzit met een combinatie van gepersonaliseerde computerberichten en voice recognition om de mensen die niet meteen boos worden, slinks door te leiden naar de echte telefonistes. Word je ’s ochtends vroeg tot ’s avonds laat helemaal leip gebeld.


    24 januari 2005 om 17:02
    schief

    cable one al gebeld en gevraagd naar die gek? oh nee, zal ook wel in een bandje resulteren…


    24 januari 2005 om 17:08

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!