Assurantie-Ondernemer.nl wil intermediair gezicht geven op internet

14 mei 2005, 12:17

Oud-NBVA marketingmanager Pieter de Gier en NBVA-lid Ad Verhappen hebben Assurantie-Ondernemer.nl opgericht. Dit nieuwe bedrijf richt zich op marketing en internetformules voor tussenpersonen. `Tussenpersonen hoeven niet te verliezen van internet, maar kunnen juist winnen door zelf de mogelijkheden van het internet beter te benutten.` Volgens de initiatiefnemers zet internetverkoop vooral bij schadeverzekeringen het marktaandeel van intermediaire distributie sterk onder druk. Assurantiekantoren zijn op internet niet voldoende zichtbaar voor de consument. Dit komt enerzijds doordat tussenpersonen kansen laten liggen door hun websites onvoldoende in te zetten bij hun marketingactiviteiten en anderzijds doordat de schaalgrootte van het gemiddelde intermediair te klein is om op internet echt een verschil te kunnen maken. Door binnen marketing- en internetformules samen te werken, is wel een krachtige vuist te maken en zijn er veel kansen op internet. Assurantie-Ondernemer.nl ontwikkelt marketingactiviteiten met daarin een duidelijke rol voor de site van de tussenpersoon. Daarnaast worden op consumenten gerichte internetformules opgezet, waarin lokale en regionale tussenpersonen landelijk samenwerken.

13-05-2005

Bron : VVP Weekblad voor financiele dienstverleners nr. 18, p. 14, 1/3 p.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!