Anokyewah en Brand Flu nieuwe bestuursleden Platform Innovatie in Marketing

Vandaag zijn twee nieuwe bestuursleden aangetreden bij Platform Innovatie in Marketing (PIM): Abena Anokyewah (GVB) en Monique Brand Flu (Buma/Stemra).

5 juli 2022, 14:09 3045 x gelezen

Uit het persbericht van vanmiddag: “Het PIM-bestuur is met hun komst klaar om verdere invulling te geven aan het vergroten van de betekenisvolle impact van marketeers. Samen de rol van marketing innoveren om betekenisvolle impact te maken. Dat is de ambitie van PIM, die op vier fronten wordt vormgegeven: kennis, bewijskracht, podium en netwerk.”

Onlangs namen Stefan Harzevoort en Louise Doorn afscheid van het bestuur. Abena Anokyewah en Monique Brand Flu treden per vandaag (5 juli 2022) aan. PIM-voorzitter Yvonne Nassar:

‘We ontvingen veel enthousiaste reacties op onze bestuursvacature. We besloten niet een, maar gelijk twee nieuwe bestuursleden toe te voegen aan ons bestuur en zijn ervan overtuigd dat Abena en Monique een mooie bijdrage gaan leveren aan onze ambities. Beide zijn bevlogen marketeers die veel in beweging hebben gebracht in organisaties en in hun leven.”

Over Abena Anokyewah

Abena Anokyewah werkt als Senior Marketeer bij het openbaar vervoerbedrijf GVB in Amsterdam. Hierbij past zij kennis toe over CRM, customer journeys, value propositon, online en product management. Over haar benoeming zegt Anokyewah: “Marketing is een mooi vak, dat zich constant blijft ontwikkelen met veel waarde voor zowel organisaties als de maatschappij. Als lid van het bestuur, wil ik de PIM-leden ondersteunen in het realiseren van hun impact. Daarnaast wil ik met name mijn kennis en netwerk inzetten om het platform te helpen groeien.”

Over Monique Brand Flu

Monique is een doorgewinterde vakvrouw die al ruim 25 jaar actief is in diverse marketingrollen, onder andere voor Zilveren Kruis, Deloitte, KPN en NS.  Brand Flu ontwikkelde zich in Lean Six Sigma (niveau Black belt) en Agile. “De realisatie van een optimale klantbeleving gaat over wat je tegen de klant zegt én over wat je in je processen en dienstverlening hebt geregeld. […] Ik ben heel enthousiast om als bestuurslid een bijdrage te mogen leveren aan de ontwikkeling in ons prachtige vakgebied.”

Het volledige PIM-bestuur

Het voltallige PIM-bestuur bestaat per 5 juli 2022 uit:

• Alexander van Dam, finance director bij AGU (penningmeester);
• Ab Chakai, manager innovatie en strategische partnerships bij Movir;
• Abena Anokyewah, senior marketeer bij GVB;
• Martine de Vries, senior manager Markets, Energy & Natural Resources bij KPMG Nederland;
• Monique Brand Flu, programmamanager bij Buma/Stemra;
• Wankie Chan, marketing director EMEA medium business bij Dell Technologies;
• Yvonne Nassar, head of marketing & communication bij Van Gogh Museum (voorzitter).

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!