Andrew Davis keynote speaker Branded Content Event #ADV
Keynote speaker op het Branded Content Event is Andrew Davis. Davis woont in Boston en reist honderd dagen per jaar over de hele wereld om presentaties te geven. Zo ook op 29 januari 2015 in de Fabrique in Utrecht waar het Branded Content Event plaatsvindt. Maar wie is nu precies de uit Boston afkomstige brandedcontentexpert? En wat gaat hij tijdens het event onthullen?
Davis: “Mijn twintigjarige loopbaan strekt zich uit van de lokale televisie tot de Today Show. Ik werkte voor de Muppets in New York, schreef voor Charles Kuralt en deed de marketing voor zowel kleine startups als voor de Fortune 500-merken. In 2001 was ik een van de oprichters van Tippingpoint Labs, waar ik verandering bracht in de manier waarop uitgevers denken en hoe merken hun producten op de markt brengen. Mijn meest recente boek, ‘Brandscaping: Unleashing the Power of Partnerships’ werd uitgegeven in september 2012″.
Wat ga je vertellen op het Branded Content Event?
“Ik verheug me erg op het Branded Content Event in januari! In mijn sessie wil ik mensen helpen de transitie te maken van branded content (content die je voor een merk creëert) naar content brands (content die je creëert om een specifieke doelgroep aan je te binden). Dat is een fundamentele verandering, maar erg krachtig.”
“Ik heb een heleboel sprekende voorbeelden waarom content brands effectiever zijn en kan gemakkelijk laten zien wat het verschil is tussen een content brand en branded content. Ik vind het ook heerlijk om de invloed op de winst van dit soort marketing te laten zien in plaats van engagement of pageviews.”
Waarom ben jij gevraagd te spreken?
“Zelf denk ik dat het is omdat ik me sinds 2001 heb toegelegd op het creëren van content voor een aantal van de grootste merken wereldwijd. Nadat ik mijn bureau in 2012 verkocht, besloot ik anderen te inspireren om fantastische content te creëren die de vraag naar hun producten en diensten vergroot: content die aanzet tot actie!”
Welke trends zie jij in contentmarketing?
“Ik zie meer en meer bedrijven die minder content creëren en toch betere resultaten halen. In plaats van bij te dragen aan de overdaad aan informatie, behandelen deze briljante bedrijven hun content als een onderdeel van hun activa. Ze maken een afspraak met hun doelgroep en meten hun succes door waarde toe te kennen aan hun abonnees.”
Is contentmarketing geschikt voor elke onderneming?
“Er is geen bedrijf in de wereld dat geen voordeel kan behalen uit content die op resultaat is gericht.”
Wat is een goede reden om naar dit event te komen?
“Als je geïnteresseerd bent om je markt te vergroten, betere resultaten te halen en mensen te inspireren om jouw producten en diensten af te nemen, is het Branded Content Event de place to be!”
Aanmelden voor het Branded Content Event kan op deze site!