Agrifirm wint CRM Award 2005

Agrifirm wint CRM Award 2005
, RIFF

Agrifirm, een co?peratie van boeren en tuinders is de winnaar van de jaarlijkse CRM Award. Volgens het persbericht is Agrifirm:

“een mooi voorbeeld waar Customer Relationship Management (CRM) in de vezels van de organisatie is doorgedrongen en een vanzelfsprekendheid is geworden. Hier wordt met Hollandse nuchterheid met een managementnoviteit als CRM omgegaan.”

Agrifim was samen met Centraal Beheer Achmea genomineerd uit twaalf inzendingen.

De bedrijven die zich hadden ingeschreven waren (naast de eerder genoemden) AEP Home Products, Borstlap, Bosch Rexroth, Consumentenbond, KLM Royal Dutch Airlines, KPN Mobile, SBS Broadcasting, SNS Bank, Telecity en Vitae.

In 2004 was Orange de winnaar van de CRM Award. Dat dit niet wil zeggen dat je klanten je ook trouw blijven blijkt wel uit de lage loyalty van Orange klanten. Je kan blijkbaar je klanten goed (her) kennen, maar als je onvoldoende doet met die informatie betaalt zich dat niet terug. De afgelopen jaren heb ik veel gelezen over mislukte CRM implementaties, komen we nu dan in het tijdperk dat de implementaties goed gaan maar dat we niet weten wat we vervolgens met de managementinformatie moeten doen? Het is jammer dat leveranciers van CRM paketten er blijkbaar wel in slagen zaken te doen met IT afdelingen, maar nog lang niet altijd de mogelijkheid krijgen om de organisaties als geheel te begeleiden bij de implementatie van een nieuwe (CRM) strategie.

Van presentaties die tijdens het CRM congres zijn gehouden zijn er twee interessant om te lezen:

De presentatie van Peter Meefout over CRM en Finance bij T-mobile (waar ik in het kader van CRM al eerder over schreef) en de factsheet CRM van SAP.


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.