Agrifirm wint CRM Award 2005

16 november 2005, 09:01

Agrifirm, een co?peratie van boeren en tuinders is de winnaar van de jaarlijkse CRM Award. Volgens het persbericht is Agrifirm:

“een mooi voorbeeld waar Customer Relationship Management (CRM) in de vezels van de organisatie is doorgedrongen en een vanzelfsprekendheid is geworden. Hier wordt met Hollandse nuchterheid met een managementnoviteit als CRM omgegaan.”

Agrifim was samen met Centraal Beheer Achmea genomineerd uit twaalf inzendingen.

De bedrijven die zich hadden ingeschreven waren (naast de eerder genoemden) AEP Home Products, Borstlap, Bosch Rexroth, Consumentenbond, KLM Royal Dutch Airlines, KPN Mobile, SBS Broadcasting, SNS Bank, Telecity en Vitae.

In 2004 was Orange de winnaar van de CRM Award. Dat dit niet wil zeggen dat je klanten je ook trouw blijven blijkt wel uit de lage loyalty van Orange klanten. Je kan blijkbaar je klanten goed (her) kennen, maar als je onvoldoende doet met die informatie betaalt zich dat niet terug. De afgelopen jaren heb ik veel gelezen over mislukte CRM implementaties, komen we nu dan in het tijdperk dat de implementaties goed gaan maar dat we niet weten wat we vervolgens met de managementinformatie moeten doen? Het is jammer dat leveranciers van CRM paketten er blijkbaar wel in slagen zaken te doen met IT afdelingen, maar nog lang niet altijd de mogelijkheid krijgen om de organisaties als geheel te begeleiden bij de implementatie van een nieuwe (CRM) strategie.

Van presentaties die tijdens het CRM congres zijn gehouden zijn er twee interessant om te lezen:

De presentatie van Peter Meefout over CRM en Finance bij T-mobile (waar ik in het kader van CRM al eerder over schreef) en de factsheet CRM van SAP.

Ludo Raedts
Founding Partner bij RIFF

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!