[Advertorial] Rethink! Ga mee op expeditie voor meer digitale bagage

10 januari 2013, 09:29

Van 16 t/m 24 maart reizen Bas Brand en Stef Heutink met 20 expeditieleden naar New York en Silicon Valley om erachter te komen hoe het nou écht zit met de merken die voor een groot deel bepalen hoe ons digitale leven eruitziet. Zij zullen dagelijks verslag doen om hun ervaringen met je te delen, maar… je kunt natuurlijk ook gewoon mee!

Bas Brand en Stef Heutink oprichters van internetpeople.nl organiseren in maart Expeditie Rethink! Hoe kwamen ze op het idee voor deze reis? Bas Brand: “Wij denken sowieso veel na met onze klanten over hoe het met de digitale wereld gaat. Wat is nou the next best thing? En moet je op alle hypes inspringen? Wij geloven niet in revolutionaire groei, maar zien vooral de structurele ontwikkeling.

“Die ontwikkeling komt voornamelijk voort uit ondernemersgeest. Om die vibe te voelen, moet je erheen. Als je bij merken als Facebook en tumblr op kantoor bent geweest, begrijp je het beter. Daarbij past het goed bij onze eigen filosofie: nadrukkelijk over hypes en crises heen kijken en op zoek gaan naar de échte waarde van digital.”

Stef Heutink: “We hebben natuurlijk bewust gekozen voor de combinatie van New York en Silicon Valley. New York is de bakermat van de reclame industrie en van het merkdenken, Silicon Valley die van de internetindustrie. Daardoor leggen we de combinatie tussen de merkbouwers en de draufgängers, die mensen die het gedaan krijgen.”

“Maar het wordt zeker geen netwerkreisje. Het gaat niet zozeer om die bedrijfsbezoeken. We noemen het niet voor niets een expeditie: er wordt actieve inbreng van de deelnemers verwacht. Na de bezoeken is er ruimte om zaken door te praten in een workshopsetting. Daarbij hebben we ook een aantal lokale consultants uitgenodigd om aan te schuiven. Het gaat om de inhoud, om een helikoptergevoel te creëren. Dat maakt deze expeditie echt een verrijking voor je vak.”

Deelnemers

Betekent dat ook dat ze op zoek zijn naar een specifieke groep van deelnemers? Stef: “We zoeken naar een mix van mensen die eigen media maken, marketeers en consultants. Een team van bedenkers, strategen, creatieven en beslissers die willen weten hoe het zit. Daarbij willen we 'bright people', mensen die een beetje scherp zijn, anders heb je er zelf ook niet zo veel aan. Je moet met je inzichten iets kunnen: je eigen bedrijf een boost geven of je directie een schop, om de boel wakker te schudden.”

Programma

Het programma bestaat o.a. uit bezoeken aan gevestigde bedrijven als Facebook, tumblr, Huffington Post, foursquare, Google, twitter, Pinterest en Stanford University. Maar ook partijen als Dekko en Everytrail staan op het programma, start-ups die in Nederland nog niet zo bekend zijn. Zie ook het programma hieronder.

Overigens is zo'n 20% van het programma nog in te vullen. Bas: “Dat zullen we doen in samenwerking met de expeditieleden. We willen de ruimte geven zelf ook partijen te kiezen die belangrijk zijn voor de toekomst van digitale marketing.”

“Maar zoals gezegd gaat het niet alleen om die bezoeken. We gaan met de expeditieleden nadrukkelijk op zoek naar antwoorden op vragen over de value, de user en de future. Vragen als welke businessmodellen de toekomst hebben, hoe verleiden we mensen om digitale producten te gebruiken en hoe zet de digitale trend zich door? In teamverband zullen we daarover nadenken en verslag doen.”

Interesse?

Wat praktische informatie:

  • Expeditie Rethink! vindt plaats van 16 t/m 24 maart 2013.

  • Er zijn momenteel nog 15 plekken beschikbaar.

  • De kosten voor deelname bedragen 5950 euro per persoon, excl. BTW, inclusief reis, verblijf, eten en programmakosten.

  • Rethink! is een co-productie met VoyEdge.

Heb je interesse of wil je meer weten, laat dat dan weten via het reactieformulier op de website van internetpeople.

Redactie
Hoofdredactie bij Marketingfacts

De postings op de site worden door de redactie beoordeeld en ingepland en als we er tijd voor vinden, schrijven we zelf een artikel. Als redactie zijn we ook verantwoordelijk voor de samenstelling van het NIMA Marketingfacts Jaarboek en we treden ook geregeld op als moderator of presentator bij events met vakgenoten. In het colofon vind je onze contactgegevens.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!