[Advertorial] De toekomst van online display na de cookiewet – gratis download!
Real-time bidding – de juiste boodschap aan de juiste persoon op het juiste moment
Dankzij automated trading en real-time bidding is het leven van online marketeers een stuk prettiger geworden. Door geavanceerde systemen is het zelfs mogelijk om de inhoud in de banner op maat te maken. Het ideale bod en de meest geschikte boodschap – real-time berekend – op het juiste moment – vaak in minder dan 300 milliseconden. Het doel, “de juiste boodschap aan de juiste persoon, op het juiste moment”, wordt steeds beter behaald.
Cookiewet
Helaas gooit de nieuwe cookiewet roet in het eten. Omdat het moeilijker wordt om cookies te plaatsen, kunnen bezoekers minder goed herkend worden. Daardoor wordt het lastiger om je (real-time) bod te bepalen, laat staan dat je de juiste boodschap vooraf kunt berekenen. Tot overmaat van ramp kunnen we de performance (postclick- en view conversies) van bannercampagnes ook niet goed meer meten. Er zijn dus 3 problemen:
-
Targeting
-
Banner content
-
Optimalisatie
Is dit het einde van online display…? Nee, de techniek moet alleen slimmer worden. Het gebruik van “big data”, statistiek en betere optimalisatie kpi’s worden belangrijker dan ooit.
Bekijk en download de presentatie die Michelle Theeuwen van AdLantic gaf tijdens ePerformance.
Wat betekent dit voor een website als Marketingfacts? Heeft de nieuwe vorm van optimaliseren invloed op het tarief dat websites als deze kunnen realiseren met banners?