Adverteren op weblogs werkt!

1 oktober 2005, 07:41

Het zal nog wel even duren voordat het adverteren op weblogs (blogvertising) een positie krijgt in de (online) media mix maar het is toch aardig om de eerste succesvolle cases voorbij te zien komen.

In de VS zijn de bloggers helemaal lyrisch nadat deze week de resultaten van een recente Audi A3 campagne bekend zijn gemaakt:

Panelist Brian Clark, the CEO of GMD Studios, recounted a campaign that his agency ran for Audi, titled “The Art of the Heist.” Just one-half of one percent of the media buy budget, Clark said, was spent on BlogAds—a firm run by panel moderator Henry Copeland, which sells ad space on some of the highest-trafficked blogs. Those ads, Clark said, ended up accounting for 29 percent of the traffic sent to the campaign’s landing page.

We zullen er de komende tijd ongetwijfeld meer over lezen maar het zal niemand verbazen dat BlogAds.com en Adrants er als de kippen bij waren om de kosten-effecientie van blogvertising hiermee aan te tonen.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!