Adverteren via Microsoft Advertising: dit is waarom

31 oktober 2019, 12:00

Google is de grootste zoekmachine, dus waarom zou je adverteren via Microsoft Advertising? We leggen je graag uit waarom adverteren via Microsoft Advertising een goed idee kan zijn: zes voordelen in deze editie van de tweewekelijkse video-rubriek op Marketingfacts, waarin SDIM uitlegt wat de laatste ontwikkelingen zijn in online marketing en hoe bedrijven daar hun voordeel mee kunnen doen.

Microsoft Advertising is net zoals Google Ads een vorm van online adverteren, waarbij je via tekstadvertenties kan adverteren in Bing, de zoekmachine van Microsoft.

“De concurrentie van adverteerders op Bing is op dit moment nog aanzienlijk lager dan bij Google Ads”

Waarom zou je op Microsoft Advertising moeten adverteren? Ik geef je zes voordelen:

  • Allereerst neemt het gebruik van Bing als zoekmachine steeds meer toe doordat op nieuwe computers en laptops, met Windows 10, Bing als standaardzoekmachine staat ingesteld.
  • De concurrentie van adverteerders op Bing is op dit moment nog aanzienlijk lager dan bij Google Ads. Dit komt de klikprijzen ten goede.
  • Wanneer je al adverteert in Google Ads, kun je relatief eenvoudig je campagnes exporteren naar Microsoft Advertising. Dit scheelt dan ook in zeker in tijd en dat zal je dan ook merken in de portemonnee.
  • Wil je iedereen bereiken die op zoek is naar je dienst of product? Dan hoort Bing als performancekanaal ook zeker in je marketingplan.
  • Het marktaandeel neemt niet alleen toe in Nederland, internationaal gezien timmert Bing ook aardig aan de weg. Opereert je bedrijf internationaal, dan kan Microsoft Advertising meer potentie hebben dan je dacht.
  • Een belangrijk voordeel van Microsoft Ads is dat het kanaal biedbaar is. Hierdoor kun je per zoekwoord aangeven hoeveel je maximaal wilt betalen. Je kunt dan ook het Bing-resultaat afrekenen en vooral ook optimaliseren op KPI’s die voor je business het belangrijkst zijn.

Twijfel je of Microsoft Advertising interessant is, maar is er wel voldoende zoekvolume op relevante keywords voor je business? Dan is het logisch om een pilot te draaien met Microsoft Advertising.

Deze video-rubriek vind je eens in de twee weken op Marketingfacts.

Chloé Fonville
Digital Advertising Specialist bij SDIM

Fulltime Digital Advertising Specialist bij full-service online marketingbureau SDIM. Gespecialiseerd in video- en vacaturemarketing.

Categorie

2 Reacties

    Chlofonville

    Ha Jonathan,

    Bedankt voor je reactie! Wij hebben de data uit een onderzoek van comScore naar de groei van het Microsoft Search Network. Hier wordt Bing, Yahoo Search (searches powered by Bing) en het AOL Search Network meegenomen. Het onderzoek van comScore laat een groei van het Microsoft Search Netwerk aandeel zien van 28,6% in maart 2010 naar 36% in maart 2019.


    5 november 2019 om 14:01

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!

Welke nieuwsbrief