Advertentiemarkt op internet trekt aan
De markt voor internetadvertenties groeit dit jaar flink. Het is voor het eerst sinds het uiteenspatten van de internetzeepbel, drie jaar geleden, dat er weer dubbele groeicijfers genoteerd kunnen worden.
Dat blijkt uit een studie die is uitgevoerd door PriceWaterhouseCoopers (PWC) en Zenith Optimedia binnen de top-zes grootste online advertentiemarkten in Europa: Groot-Brittanni?, Frankrijk, Duitsland, Itali?, Spanje en Nederland. Volgens het onderzoek zal de omzetgroei dit jaar 886 miljoen euro bedragen, een groei van 10,2 procent.
Uit het onderzoek blijkt dat de Europese adverteerders in 2007 tezamen meer dan 1,25 miljard euro gaan uitgeven. Volgens Robert Boyle, hoofd van de amusementsdivisie van PWC in Europa, profiteert de online advertentiemarkt volgend jaar en in 2006 sterk van de grote sportevenementen die op het programma staan: de Olympische Spelen en het WK voetbal.
(Bron: DFT.nl)