AD:TECH New York (2)
Van 8-10 november vindt in New York AD:TECH, het interactieve marketing congres, plaats. Paul Eikelenboom, partner van het online communicatie bureau fris idee, is één van de bezoekers van dit congres en doet daarvan verslag. Vandaag deel 2.
Na een 3-tal Ad:Tech feesten en nog wazig door de ogen werden we in de opening meteen met de neus op de feiten gedrukt: China heeft nu (of zeer binnen kort) meer broadband aansluiting dan de USA. Met 5 keer zoveel ingenieurs (dan in de USA) die per jaar afstuderen, lijkt het een kwestie van tijd dat de ontwikkelingen op het gebied van internet niet meer uit Silicon Valley komen maar uit Shanghai. Uiteraard tegen een vriendelijkere prijs.
Ad:Tech zegt het natuurlijk al: waar adverteerders de ‘techies’ ontmoeten. Mijn ervaring is dat beide groepen wel aanwezig zijn (en op de feesten zelfs met elkaar praten!) maar dat de sessies nog wel gesplitst zijn.
De DM-ers onder ons gaan naar sessies als SEO en DM principle in Online, de Brand managers naar sessies als Branded Entertainment Marketing en Proactive Branding Showcase.
Toch wel leuke uitspraken gehoord:
Bloggen: Everybody will be famous for 15 people.
Mobile: Het 3de scherm voor adverteerders om consumenten te bereiken (naast TV en computer)
Media clutter: Are we as advertisers going to shout harder or listen better
Dit laatste slaat of het feit dat we een keuze hebben: de traditionele massa aanpak, mensen zijn moeilijker te bereiken, dus voeren we de mediadruk op of gebruiken we de technieken die bij DM al jaren gewoon zijn door goed te segmenteren. Hierbij werd een leuk voorbeeld gegeven door visibleworld.com waarbij TV(!) advertenties tot op wijk niveau worden gecustomised. Hoewel niet als voorbeeld, werd Aegon ook als referentie gebruikt. Dit is natuurlijk allang mogelijk op het internet en zelfs tot op niveau van de computer maar het wordt nog veel te weinig gebruikt.
Ach ja, leuke mensen ontmoet, leuke idee?n opgedaan en nu maar toepassen in de Hollandse polder 😉
In ieder geval volgend jaar weer. Maar dan naar Ad:Tech Shanghai (15-17 nov), kunnen we zelf controleren of de spreker van de openingsessie gelijk heeft gekregen ;-))
Maar eerst nog even een laatste dag tot mij nemen!
Zie ook: AD:TECH New York (1)
Uiteraard is AD:TECH ook weer te volgen via adtechblog en voor de nieuwkomers verwijs ik nog even naar het verslag van AD:TECH San Fransisco dat eerder dit jaar plaats vond.