Adformatie Mediazaken
Mediazaken is een wekelijks radioprogramma van Adformatie over media en reclame dat te horen is op de commerciele radiozender BNR Nieuwsradio. Moet eerlijk bekennen dat ik er al weken niet meer aan toe was gekomen om te luisteren maar gelukkig zijn de uitzendingen nog een tijdje online te beluisteren.
In de uitzending van 12 maart 2005 (real audio) een aantal interessante interviews. Allereerst een interview met oud-Emerce hoofdredacteur Oscar Kneppers. Na het faillissement (?) van het technologieblad is hij zoals bekend terug met het glossy magazine Bright. Jasper Houtman van Emerce schuift ook nog even aan in het gesprek. Vervolgens een gesprek met Rob Molenaar van MSN Nederland en Jan-Willem Gerritsen van onderzoeksbureau Matrix Lab die verantwoordelijk waren voor het onderzoek naar de effectiviteit van adverteren op het net. Unilever besloot recentelijk meer geld te steken in reclame op internet naar aanleiding van de resultaten uit het cross-media onderzoek.
Aanrader (en vergeet vooral zaterdag niet te luisteren; een van de onderwerpen gaat over podcasting)!