Achmea zet mes in merken

18 maart 2004, 05:55

Achmea gaat de komende jaren snoeien in het aantal merken dat de verzekeraar gebruikt. Het concern zet voortaan hoofdzakelijk in op de bekende namen Centraal Beheer en Zilveren Kruis.

Daarnaast wordt FBTO steviger als prijsvechter ingezet en behoudt Avero zijn rol als tussenpersoon. Achmea sluit niet uit dat de andere merken uiteindelijk verdwijnen.

Dat zei financieel topman Gerard van Olphen van Eureko in een toelichting op de jaarcijfers. Eureko is het Europese verzekeringsconcern dat feitelijk wordt bestierd door grootaandeelhouder Achmea. De uitspraken van Van Olphen betekenen dat Achmea zijn palet merken flink kan uitdunnen. De verzekeraar voert momenteel nog ongeveer twintig merken, waaronder Topland, Groene Land en Residex.

Uit de jaarcijfers blijkt dat Achmea in 2003 een nettowinst heeft geschreven van 252 miljoen euro. Een jaar eerder stond daar nog een verlies van 523 miljoen euro tegenover. Topman Van Olphen zei verder dat Eureko zich op een beursgang voorbereidt.

Bron:

http://www.adformatie.nl/

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!

Welke nieuwsbrief