ABN AMRO luistert niet

Een onderzoek (pdf) van independer.nl (30.000 geïnterviewden) toont aan dat de klanten van ABN AMRO het minst tevreden zijn.
De ABN AMRO trekt zich er weinig van aan: “Andere onderzoeken laten een ander beeld zien”, aldus een woordvoerder. Welke andere onderzoeken dat zijn, en welk beeld deze dan wél geven, wordt niet vermeld.
Carl, nu moet ik in dit geval ABN Amro ook niet helemaal ongelijk geven door zo te reageren. Ten eerste is mij nergens duidelijk geworden hoe het independer-onderzoek is uitgevoerd. Wat is de betrouwbaarheid van het onderzoek? Gezien de minimale spreiding van de scores (ze scoren overigens allemaal een voldoende) kan een kleine afwijking al leiden tot een hele andere ranking.
Wellicht dat Independer de volgende keer het onderzoek moet laten uitvoeren door een erkend onderzoeksbureau!
Grappig om vast te stellen dat de ABN AMRO zelfs niet naar de resultaten van een onderzoek luistert waaruit blijkt dat ze niet luisteren….