ABN AMRO luistert niet

30 oktober 2004, 08:17

Een onderzoek (pdf) van independer.nl (30.000 geïnterviewden) toont aan dat de klanten van ABN AMRO het minst tevreden zijn.

De ABN AMRO trekt zich er weinig van aan: “Andere onderzoeken laten een ander beeld zien”, aldus een woordvoerder. Welke andere onderzoeken dat zijn, en welk beeld deze dan wél geven, wordt niet vermeld.

Carl Mangold
AI-specialist met de focus op veiligheid bij Carl Mangold

Carl Mangold is een expert op het gebied van kunstmatige intelligentie (AI), met de focus op het veilig en ethisch verantwoord inzetten van deze technologie. In de loop van zijn carrière heeft Carl de evolutie van AI in marketing van dichtbij meegemaakt. Waar AI aanvankelijk vooral werd ingezet om prospects te herkennen en segmenteren op basis van hun klik- en koopgedrag, heeft de technologie zich inmiddels ontwikkeld tot een krachtig middel dat (klant-)communicatie over de volledige breedte kan ondersteunen of zelfs vervangen. Stonden ethiek en privacy altijd centraal bij de toepassing van AI voor geautomatiseerde klantsegmentatie, met de opkomst van generatieve AI zijn veiligheid en betrouwbaarheid nog belángrijker thema's geworden. Carl zet zich in om bedrijven te begeleiden bij het verantwoord implementeren van AI-oplossingen die niet alleen efficiëntie en klanttevredenheid verhogen, maar ook voldoen aan de hoogste ethische en veiligheidsstandaarden. Met zijn diepgaande kennis van AI en zijn toewijding aan veilige praktijken, helpt Carl organisaties de balans te vinden tussen innovatie en verantwoordelijkheid. Zijn werk draagt bij aan het creëren van betrouwbare AI-systemen die zowel de bedrijfsdoelen als de belangen van klanten dienen.

Categorie
Tags

2 Reacties

    media

    Carl, nu moet ik in dit geval ABN Amro ook niet helemaal ongelijk geven door zo te reageren. Ten eerste is mij nergens duidelijk geworden hoe het independer-onderzoek is uitgevoerd. Wat is de betrouwbaarheid van het onderzoek? Gezien de minimale spreiding van de scores (ze scoren overigens allemaal een voldoende) kan een kleine afwijking al leiden tot een hele andere ranking.

    Wellicht dat Independer de volgende keer het onderzoek moet laten uitvoeren door een erkend onderzoeksbureau!


    30 oktober 2004 om 09:01
    mark

    Grappig om vast te stellen dat de ABN AMRO zelfs niet naar de resultaten van een onderzoek luistert waaruit blijkt dat ze niet luisteren….


    31 oktober 2004 om 20:54

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!