[Advertorial] Aan de slag met monitoring en webcare in de Summercourse

6 augustus 2012, 11:41

In één dag de juiste tools in handen voor structurele implementatie van monitoring en webcare

Online monitoren is lastig en er zijn veel beren op de weg naar het structureel implementeren van webcare in een organisatie. Op basis daarvan heeft Upstream een onderzoek uitgevoerd naar de markt van monitoring- en webcaretools en een analyse gedaan naar de belangrijkste verschillen. Over dit onderzoek organiseert Upstream op 22 augustus a.s. een Summercourse Monitoring en Webcare.

Onderzoek markt van monitoringtools

De markt voor social media monitoring- en webcare-tools is niet alleen in omvang, maar ook in aanbieders sterk aan het groeien. Erik van Roekel schetst in zijn artikel een goede eerste inventarisatie, maar een eenduidig beeld van deze markt, de aanbieders en belangrijkste functionaliteiten is er nog niet. Dit gaf Upstream de aanleiding om, samen met de leveranciers, te starten met een onderzoek naar de markt van Monitoringtools in Nederland.

Enkele maanden geleden deed ik een oproep aan alle marketingfactslezers om mee te denken over een lijst met functionaliteiten die zij belangrijk achtte. Deze lijst ook gestuurd naar alle leveranciers in Nederland. Feedback van beide partijen is verwerkt in de definitieve lijst met functionaliteiten die is verstuurd naar alle deelnemers. De thema's zijn op hoofdlijnen:

  • Bedrijf (omzet, medewerkers, etc);

  • Technologie (waarop gebaseerd, roadmap);

  • Bronnen (welke bronnen, dekking);

  • Meta-data (sentiment, trends, geo);

  • Selectiemogelijkheden (queries, iteratief);

  • User interface (welke functionaliteiten);

  • Rapportage (welke mogelijkheden om informatie te tonen);

  • Webcare (webcarefunctionaliteiten);

  • Prijsstelling (op welke basis wordt de prijs bepaald).

Binnenkort wordt het onderzoek gepresenteerd. Hieraan zal zowel op Marketingfacts als op de Upstream-website uitgebreid aandacht worden besteed.

Structurele monitoring en webcare

Het is geen keuze meer of, maar juist wanneer je in online in contact komt met je klanten. En de stappen om te komen tot de juiste leverancier wordt met het groeiende aantal leveranciers steeds belangrijker. Dan komt ook nog de vraag: hoe zorg ik voor structurele implementatie van monitoring- en webcare-activiteiten? De grootste aandachtspunten waar je als organisatie tegenaanloopt worden behandeld in de summercourse:

  • De juiste keuze en inrichting van een social media monitoringtool;

  • Opstellen en toepassen van een beslisschema en social media richtlijnen;

  • De juiste tone of voice voor online dialoog met de klant;

  • Processen en beleid inrichten voor webcare-activiteiten.

Summercourse

De Monitoring- en Webcaretraining wordt gegeven door Marco Derksen en vindt plaats in Seats2Meet Utrecht op 22 augustus van 9.30 tot 18.00 uur. Deze dag is speciaal geschikt voor organisaties die net begonnen zijn met monitoring en webcare, of een verdiepingsslag willen maken met hun activiteiten. Er wordt aandacht besteed aan waar je op moet letten bij het aanschaffen en inrichten van een monitoringtool en aan het beleidsmatig inrichten van webcare en monitoring. Aan het einde van de dag heb je de juiste tools in handen om monitoring en webcare structureel de embedden in de organisatie.

De training kost € 395,- (excl. BTW) per persoon, inclusief lunch. Daarnaast krijgt iedere deelnemer het Marketingfacts Jaarboek 2012 cadeau.

Collega's krijgen korting!

Geef je nu hier op. Meld je namens een organisatie een tweede of volgende deelnemer aan, dan krijgt deze € 100,- korting op de cursusprijs.

Redactie
Hoofdredactie bij Marketingfacts

De redactie van Marketingfacts, bestaat tegenwoordig uit Luuk Ros & Matthijs van den Broek. Zie ook colofon: https://marketingfacts.nl/colofon/

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!