Filters
  • Categorie

  • Tags

  • Auteur

Nationaal Media Onderzoek: Weinig verschuivingen in kijktijd en marktaandelen januari 2024

NPO heeft grootste gemiddelde marktaandeel, Wie is de mol is het best bekeken en er werd gemiddeld 34 minuten uitgesteld gekeken.

Markt voor tv-reclame stort in

De bestedingen aan TV-reclame dalen met 4,3% naar € 441 miljoen. De TV-schermtijd daalt ook.

Nieuwe NMO Kijkonderzoek klaar voor de toekomst

Over de vernieuwingen in het kijkonderzoek en de gefaseerde introductie naar een completer beeld van kijken met nieuwe meters in een groter panel.

Waarom op TV adverteren voor een online merk nog steeds interessant kan zijn

Hoe de potentie van adverteren op TV vaak door marketeers wordt onderschat en waarom dit een grote fout is.

Kijkcijfers 8 uur Journaal als indicator voor TV-consumptie

Een kleiner aantal programma’s bepaalt het totale kijkvolume voor televisieAfgelopen dinsdagavond werd het 8 uur Journaal door krap 1,6 miljoen…

Eerst campagne op TV, daarna online platform is meest effectief

Nieuw onderzoek Ad Alliance toont optimale combinatie en volgorde van lineaire TV en online platformenVandaag gepubliceerd onderzoek van Ad Alliance…

Marketing&Facts: ‘Televisie verliest z’n hoofdrol in de huiskamer’

Tv-kijken hoeft niet meer per se op de televisie, maar gebeurt op ieder schermTegenwoordig zijn er steeds meer mogelijkheden om…

In deze coronacrisis wint inhoud het van vorm

Ik merk iets vreemds. Door het vaak thuis zijn en thuiswerken, maar ook door het wegvallen van de vele reclames…

Hoe haalbaar is een verbod op buitenreclame?

VPRO’s Tegenlicht volgt activisten in aanloop naar Dag Tegen ReclameDoor het Corona-virus staat de tijd even stil, maar het is…

Hoe YouTube steeds belangrijker wordt voor adverteerders

Robbert van der Hulst (M2Media): "Bedrijven zijn bang niemand meer te bereiken"YouTube, televisie, on demand: kijkgedrag is de afgelopen jaren…

Zag Shell de kritiek van Zondag met Lubach écht niet aankomen?

Van sommige thema's kun je beter afblijvenShell kreeg er van langs bij Zondag met Lubach, met een boemerang die het…

Zo effectief is tv-reclame

Tv-reclame is minder effectief dan je dacht. Dat blijkt uit een grootschalig onderzoek in de VS naar de verkoopeffecten van…