Filters
  • Categorie

  • Tags

  • Auteur

Kijkcijfers 8 uur Journaal als indicator voor TV-consumptie

Een kleiner aantal programma’s bepaalt het totale kijkvolume voor televisieAfgelopen dinsdagavond werd het 8 uur Journaal door krap 1,6 miljoen…

Eerst campagne op TV, daarna online platform is meest effectief

Nieuw onderzoek Ad Alliance toont optimale combinatie en volgorde van lineaire TV en online platformenVandaag gepubliceerd onderzoek van Ad Alliance…

Marketing&Facts: ‘Televisie verliest z’n hoofdrol in de huiskamer’

Tv-kijken hoeft niet meer per se op de televisie, maar gebeurt op ieder schermTegenwoordig zijn er steeds meer mogelijkheden om…

In deze coronacrisis wint inhoud het van vorm

Ik merk iets vreemds. Door het vaak thuis zijn en thuiswerken, maar ook door het wegvallen van de vele reclames…

Hoe haalbaar is een verbod op buitenreclame?

VPRO’s Tegenlicht volgt activisten in aanloop naar Dag Tegen ReclameDoor het Corona-virus staat de tijd even stil, maar het is…

Hoe YouTube steeds belangrijker wordt voor adverteerders

Robbert van der Hulst (M2Media): "Bedrijven zijn bang niemand meer te bereiken"YouTube, televisie, on demand: kijkgedrag is de afgelopen jaren…

Zag Shell de kritiek van Zondag met Lubach écht niet aankomen?

Van sommige thema's kun je beter afblijvenShell kreeg er van langs bij Zondag met Lubach, met een boemerang die het…

Zo effectief is tv-reclame

Tv-reclame is minder effectief dan je dacht. Dat blijkt uit een grootschalig onderzoek in de VS naar de verkoopeffecten van…

De toekomst van het bereiksonderzoek: waar moeten we naartoe?

Keizersgracht Conferentie op 20 november in samenwerking met MarketingfactsHoe moet het verder met het bereiksonderzoek? Moeten we het bereiksonderzoek niet…

Podcast: de wake-up call van Jelani Isaacs (NewAms)

Commercials en marketing in een tijd waarin we steeds minder televisie kijkenDeze week in de Namarama-podcast een gesprek met filmproducent…

ReclameReview: La Casa de Papel breekt in bij Ster-blok

Of je nu Netflix-abonnee bent of niet, het kon je onmogelijk zijn ontgaan dat het derde seizoen van misdaadserie La…

Drie belangrijke marketinglessen uit het achtste seizoen van Game of Thrones

Want de nacht is donker als je het licht niet aansteektHet achtste en laatste seizoen van Game of Thrones loopt ten…