NPO heeft grootste gemiddelde marktaandeel, Wie is de mol is het best bekeken en er werd gemiddeld 34 minuten uitgesteld gekeken.
De bestedingen aan TV-reclame dalen met 4,3% naar € 441 miljoen. De TV-schermtijd daalt ook.
Over de vernieuwingen in het kijkonderzoek en de gefaseerde introductie naar een completer beeld van kijken met nieuwe meters in een groter panel.
Hoe de potentie van adverteren op TV vaak door marketeers wordt onderschat en waarom dit een grote fout is.
Een kleiner aantal programma’s bepaalt het totale kijkvolume voor televisieAfgelopen dinsdagavond werd het 8 uur Journaal door krap 1,6 miljoen…
Nieuw onderzoek Ad Alliance toont optimale combinatie en volgorde van lineaire TV en online platformenVandaag gepubliceerd onderzoek van Ad Alliance…
Tv-kijken hoeft niet meer per se op de televisie, maar gebeurt op ieder schermTegenwoordig zijn er steeds meer mogelijkheden om…
Ik merk iets vreemds. Door het vaak thuis zijn en thuiswerken, maar ook door het wegvallen van de vele reclames…
VPRO’s Tegenlicht volgt activisten in aanloop naar Dag Tegen ReclameDoor het Corona-virus staat de tijd even stil, maar het is…
Robbert van der Hulst (M2Media): "Bedrijven zijn bang niemand meer te bereiken"YouTube, televisie, on demand: kijkgedrag is de afgelopen jaren…
Van sommige thema's kun je beter afblijvenShell kreeg er van langs bij Zondag met Lubach, met een boemerang die het…
Tv-reclame is minder effectief dan je dacht. Dat blijkt uit een grootschalig onderzoek in de VS naar de verkoopeffecten van…