B2B Influencer Marketing met Webinars

Influencer marketing voor B2B bedrijven groeit aan populariteit en de combinatie met webinars werkt goed. In deze podcast ga ik hierover in gesprek met Anton Shulke.

12 januari 2023, 14:50 1279 x gelezen

Anton organiseert sinds 2015 live events, webinars en podcasts voor B2B bedrijven. In het verleden deed hij dit voor SEMRush en tegenwoordig werkt Shulke voor Duda. Hij sprak met industry experts zoals Larry Kim, Joe Pulizzi, Bill Slawski, Aleyda Solis, Jason Barnard, Eric Enge, Barry Schwartz, Rand Fishkin en John Mueller. In deze aflevering van de Inbound4Cast vertelt Shulke over de learnings van de meer dan 700 (!!) webinars die hij organiseerde.

Shulte vertelt in de podcast onder andere over:

  • Hoe combineer je influencer marketing met webinars?
  • Hoe zorg je ervoor dat influencers deel willen nemen aan je webinars?
  • Hoe zorg je ervoor dat je doelgroep zich inschrijft voor je webinars?
  • Het verschil tussen live webinars en opgenomen webinars.
  • Welke webinar formats werken en welke niet?
  • Doelen en KPI’s voor webinars.
  • Learnings van het organiseren van 700+ webinars.
  • Beste platformen voor het hosten van een webinar.
  • Het gebruik van webinars voor het creëren van artikelen, linkbait en PR.
  • Het effect van webinars in 2023 ten opzichte van 2015.

Je kan deze podcast ook via Spotify of Inbound4Cast luisteren en bekijken.

Jerrel Arkes
Freelance inbound marketing consultant bij Arkes Marketing en Media BV

Ik help sinds 2008 organisaties om organisch te groeien. Hiervoor zet ik inbound marketing, demand generation, SEO, content marketing en marketing automation in. Sinds 2015 doe ik dit als freelancer voor B2B bedrijven. Daarnaast ga ik voor mijn podcast Inbound4Cast regelmatig in gesprek met collega marketeers.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!