Filters
  • Categorie

  • Tags

  • Auteur

Marketing&Facts: Geboortegolf Unicorns

136 nieuwe miljardenbedrijven zagen het levenslichtDe coronapandemie bracht veel branches in verlegenheid. Onder meer horeca, retail, evenementen- en reisbranche hadden zwaar…

Verduurzaming van Unilever wordt bepaald door marketing en grootkapitaal

Grootkapitaal domineert de strategie van bedrijven als Unilever, Thuisbezorgd (Takeaway) en Hema. Zij moeten snel groeien en een grote, dominante…

Podcast: hoe DeGiro met een klantenstop bouwde aan vertrouwen

OnBrandScan: topman Esmond Berkhout over innovatie bij online brokersZonder vernieuwing geen koppositie, zonder kwaliteit geen vertrouwen of groei. Dat zegt…

Hans Stegeman (Triodos) over hoe technologie onze economie stimuleert

In de huidige crisis wordt het schrijnend duidelijk dat onze economie afhankelijk is van een breed scala aan factoren. Onder…

De 1,5-metereconomie is geen alternatief voor de retail

Winkels zouden en masse moeten sluiten uit protest tegen onverantwoord beleidUit onderzoek van Locatus blijkt dat deze week driekwart van…

Guido van Nispen (PCENL): “Stel de mens centraal in de economie”

Onze hedendaagse economie is over het algemeen taakgericht. Mensen moeten taken vervullen, maar als een robot of een machine het…

AI moet niet alleen van technologische elite zijn

En daarom gaat de Nationale AI-cursus van startLaten we elkaar niet voor de gek houden: al die zogenaamde zelflerende machines…

China in digitale context

Hoe anders gaan Chinezen om met WeChat, QR-codes en media?Als we aan China denken, dan kunnen we twee beelden in…

Waarde verhogen van je webwinkel

Hoe een waardering kan leiden naar een hogere webwinkelwaardeVaak worden webshops pas gewaardeerd rond het moment van overname: een verkoper…

Marieke Blom (Hoofdeconoom ING Nederland) over de Nederlandse economie na de crisis

De Nederlandse Bank voorspelt weer gunstige ontwikkelingen voor de Nederlandse economie. In 2017 wordt een economische groei van 2,5 procent verwacht.…

Waarom Nobelprijs-winnaar Paul Krugman de technologische revolutie niet begrijpt

Met zijn kijk op de economie vraagt Krugman zich af wat er misgaat in plaats van te zien wat er…

Ruud Veltenaar (Trendwatcher): “We hebben de illusie dat we leven in een democratie”

Trendwatcher, filosoof en spreker Ruud Veltenaar geeft colleges en lezingen over 'de toekomst'. Oftewel, de doldwaze veranderingen waarmee mensen en instituten…