ChatGPT is hot: Ieder zelfbenoemd internetspecialist slingert vol trots automatisch gegenereerde teksten op social media, alsof ze dit taalverwerkingsmodel zelf hebben ontwikkeld.
Als we denken dat álles te vatten is in data, hebben we het mis. Maar wat betekent dat voor marketeers?Miriam…
Hoe het vertrouwen in algoritmes beter gaat wordenDat het komende decennium dé bloeiperiode wordt van algoritmes, had de naamgever ervan – Mohammed…
Het geheim achter het succes van Telegraaf op YouTube? Daar zit een goede strategie achter en kennis van het algoritme,…
Influencer-marketing-metrics, videohacks en het geheim van het Facebook advertentie-algoritmeAfgelopen donderdag (6 juni 2019) was het weer tijd voor het Congres…
Machine learning kan helpen bij het inrichten van een meer inclusieve samenleving Fairness en bias in machine learning zijn bloeiende…
En daarom gaat de Nationale AI-cursus van startLaten we elkaar niet voor de gek houden: al die zogenaamde zelflerende machines…
Google verraste de SEO-wereld begin augustus met een 'broad core algorithm update'. Als een van de eersten meldde Barry Schwartz…
Wat kunstmatige intelligentie kan bijdragen aan het opsporen van nepnieuwsDe roep om nepnieuws te bestrijden klinkt steeds luider. Overheden in…
Wat staat je te doen in 2018?Bidmanagement in AdWords. Een paar cent eraf voor een zoekwoord, of zelfs volledig uitsluiten.…
Het afgelopen weekend raakte ik verzeild in een prettige discussie op Twitter. Aanleiding was een tweet waarin ik stelde dat er een…
Er zijn niet veel markten waar algoritmen en mensen niet met elkaar samenwerken. In de advertentiewereld gebruiken we al jaren algoritmen…