Filters
  • Categorie

  • Tags

  • Auteur

Frictie – Waar gáát dit boek eigenlijk over?

Als we denken dat álles te vatten is in data, hebben we het mis. Maar wat betekent dat voor marketeers?Miriam…

2020: de start van het algoritme-decennium

Hoe het vertrouwen in algoritmes beter gaat wordenDat het komende decennium dé bloeiperiode wordt van algoritmes, had de naamgever ervan – Mohammed…

Mandy van der Wal (TMG): “We kennen het YouTube-algoritme door en door”

Het geheim achter het succes van Telegraaf op YouTube? Daar zit een goede strategie achter en kennis van het algoritme,…

De take-aways van het Congres Instagram & Facebook Marketing

Influencer-marketing-metrics, videohacks en het geheim van het Facebook advertentie-algoritmeAfgelopen donderdag (6 juni 2019) was het weer tijd voor het Congres…

Creëer eerlijke markten met behulp van algoritmen

Machine learning kan helpen bij het inrichten van een meer inclusieve samenleving Fairness en bias in machine learning zijn bloeiende…

AI moet niet alleen van technologische elite zijn

En daarom gaat de Nationale AI-cursus van startLaten we elkaar niet voor de gek houden: al die zogenaamde zelflerende machines…

Google-update treft vooral medische bedrijven

Google verraste de SEO-wereld begin augustus met een 'broad core algorithm update'. Als een van de eersten meldde Barry Schwartz…

De strijd tegen nepnieuws (3): Hoe Facebook, Google en Twitter fake news niet kunnen bestrijden

Wat kunstmatige intelligentie kan bijdragen aan het opsporen van nepnieuwsDe roep om nepnieuws te bestrijden klinkt steeds luider. Overheden in…

De AdWords-specialist: een uitstervend ras

Wat staat je te doen in 2018?Bidmanagement in AdWords. Een paar cent eraf voor een zoekwoord, of zelfs volledig uitsluiten.…

De marketingdynamiek van filterbubbels

Het afgelopen weekend raakte ik verzeild in een prettige discussie op Twitter. Aanleiding was een tweet waarin ik stelde dat er een…

De rol van marketeers in een wereld vol algoritmen

Er zijn niet veel markten waar algoritmen en mensen niet met elkaar samenwerken. In de advertentiewereld gebruiken we al jaren algoritmen…

Rina Joosten-Rabou (Seedlink): “China voelt als één groot laboratorium”

Technologische ontwikkelingen gaan snel in China. “Bedrijven innoveren daar echt samen met startups waardoor mensen meer open staan om nieuwe…