7 Ditches TV: Nalden focust met WeTransfer op Engelse en Amerikaanse markt
Nalden stopte onlangs met zijn blog Nalden.net om zich volledig te kunnen richten op WeTransfer en Present Plus. Het was een transitiejaar voor hem, 2012. “Ik ben een klein kind dat jarenlang door zijn blog heeft kunnen klieren. Nu is het allemaal serieuzer. Ik heb mezelf een schop onder mijn kont gegeven.” WeTransfer groeide de afgelopen drie jaar harder dan Nalden en mede-eigenaar Bas Beerens konden bijbenen; het heeft nu 10 miljoen gebruikers per maand. Daarmee heeft het bedrijf grote concurrent YouSendIt ingehaald op gebruikersaantallen in Europa.
Nu is het vizier gericht op de Amerikaanse en Britse markt, waar ze volop in gaan investeren. Maar Nalden vindt zichzelf nog niet succesvol. “Ik heb het gevoel alsof ik nog steeds begin. De dingen die ik begonnen ben zijn redelijk succesvol als je ziet hoe intens mensen erop reageren.”
“Dat WeTransfer een werkwoord is geworden, dat vind ik fantastisch.” Maar het is ook hard werken. “Soms eet je brood een maand lang. Maar ja, dat is the startup life.”