7 Ditches TV met Janneke Niessen (Improve Digital)

30 september 2013, 13:59

Janneke Niessen is één van de weinige vrouwelijke ondernemers in Nederland die kan zeggen dat ze meerdere succesvolle bedrijven op haar naam heeft staan. Van Improve Digital – een platform voor het veilen van online advertentieruimte – verkocht ze afgelopen jaar 85 procent van de aandelen om het bedrijf snel door te kunnen laten groeien. Ze vertelt in dit 7 Ditches TV-interview over internationaal ondernemen, investeren in groei en de exit.

Janneke Niessen (1977, Deurne) is medeoprichter van Improve Digital en DQ&A. Beide bedrijven zijn actief in de markt van online adverteren. Improve Digital specialiseert zich sinds 2008 in de automatisering van online adverteren en biedt uitgevers een platform om advertentieruimte te veilen. Onder de klanten van het bedrijf bevinden zich namen als RTL, Sanoma en Marktplaats.

Het bedrijf groeide over de grens en werd bekroond met meerdere prijzen, waaronder de Deloitte Rising Star Award en een eerste plaats in de European Red Herring Top 100. Niessen zelf werd in 2011 benoemd tot online mediavrouw van het jaar. Niet verwonderlijk neemt het Zwitserse marketingbedrijf PubliGroupe een jaar later een groot belang in het bedrijf, met 85 procent van de aandelen.

​Voor Improve Digital was Niessen actief als oprichter van online advertentiebedrijf DQ&A en werkte ze als media director voor Advalue, dat het eerste online mediabureau van Nederland zou zijn. De rasondernemer schreef boeken over online media en is actief als mentor voor de startups van Startupbootcamp. Niessen studeerde Management, Economie en Recht in Breda.

Ronnie Overgoor
Directeur/eigenaar bij 7DTV

Als genomineerd dagvoorzitter van het jaar behoort Ronnie tot de top van Nederland. Met zijn energiek enthousiasme, aanstekelijke humor, scherpte en ontspannen interactie scoort Ronnie consequent zeer hoge ogen op congressen, evenementen en award uitreikingen. Daarnaast is Ronnie een interviewer met een eigen stijl. Hij is voorbereid, nieuwsgierig en switcht razendsnel tussen serieuze vragen en scherpe humor. Hij houdt van open en echte gesprekken, waarbij hij degene die hij interviewt altijd in zijn of haar waarde laat. Scherp, maar altijd met respect als vangrail. Ronnie heeft meer dan tien jaar ervaring in het interview vak, op het podium voor live publiek als ook voor de tv camera’s van bijvoorbeeld 7DTV.

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!