Mark Koster (ThePostOnline): “De dood van de Washington Post is een zegen voor de journalistiek”

16 september 2013, 13:59

The Post Online oprichter Mark Koster is een provocatief journalist en Twitteraar. De dood van papieren kranten is volgens hem een zegen. “De journalistiek moet vanuit de wortel opnieuw worden opgebouwd.”

“De dood van de Washington Post is een zegen voor de journalistiek” is een van de tweets waarmee Koster in Timeline geconfronteerd wordt. Als online journalist ziet hij weinig brood in de manier van werken van kranten zoals de Guardian en het Financieele Dagblad.

Een betaalmuur is maar een halve oplossing en gesponsorde inhoud die dwars door journalistieke verhalen heenloopt een absolute ‘no-go’. Echte journalistiek kan blijven bestaan, maar wel met drie keer kleinere redacties die honderd keer effectiever werken. “Kranten moeten weer startups worden”, vindt Koster, want dan wordt alles vanaf de wortel opnieuw opgebouwd. En dan liever niet door mensen zonder verstand van zaken, want daar heeft de mediaondernemer een broertje dood aan.

Mark Koster neemt geen blad voor de mond op Twitter. Collega’s Rick Nieman en Marielle Tweebeeke kregen er flink van langs na het interview met de aanstaande koning Willem-Alexander. “Een schandalige schijnvertoning”, in de woorden van Koster. De honderdveertig karakters zijn voor hem een ideale uitlaatklep die zijn wereld verbreden. Maar wie zelf een grote mond heeft kan de bal gekaatst verwachten. “Ik block niemand, ik wil mensen gewoon wakker schudden.”

Ronnie Overgoor
Directeur/eigenaar bij 7DTV

Als genomineerd dagvoorzitter van het jaar behoort Ronnie tot de top van Nederland. Met zijn energiek enthousiasme, aanstekelijke humor, scherpte en ontspannen interactie scoort Ronnie consequent zeer hoge ogen op congressen, evenementen en award uitreikingen. Daarnaast is Ronnie een interviewer met een eigen stijl. Hij is voorbereid, nieuwsgierig en switcht razendsnel tussen serieuze vragen en scherpe humor. Hij houdt van open en echte gesprekken, waarbij hij degene die hij interviewt altijd in zijn of haar waarde laat. Scherp, maar altijd met respect als vangrail. Ronnie heeft meer dan tien jaar ervaring in het interview vak, op het podium voor live publiek als ook voor de tv camera’s van bijvoorbeeld 7DTV.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!