7 Ditches TV: de top-10 van 2013
De knusse decembermaand is weer begonnen, de kerstboom staat en vanaf volgende week is er ruimte voor de nodige rust, bezinning en … goede gesprekken. We maakten dit jaar met 7 Ditches TV weer honderden interviews en hebben een selectie gemaakt van 10 inspirerende gasten met een goed verhaal. Over media, marketing, ondernemerschap en de wereld. Deze Top 10 is opgesteld in volstrekt willekeurige volgorde. Namens iedereen bij 7 Ditches TV hele fijne feestdagen en tot ziens in 2014!
10. Wouke van Scherrenburg: “Ik ben gewoon een zondagskind”
Een openhartig gesprek over Twitter, media, de journalistiek en de misstap bij ING.
9. Adjiedj Bakas: “In 2014 gaat de economie terug naar de basis”
Trendwatcher Adjiedj Bakas werd door financieel adviseurs verkozen tot een van meest invloedrijke personen in de financiële sector. In zijn nieuwe boek ‘Trends 2014’ beschrijft hij wat we komend jaar mogen verwachten.
8. Eric Smit, FTM: “We verkopen onthullingen en grijpen die bij de lurven”
Schrijver, filmmaker en voorvechter van hoogstaande onderzoeksjournalistiek. Eric Smit is hoofdredacteur van het veelgeprezen platform Follow The Money. “De toekomst van journalistiek zit in onderzoek.”
7. Michiel Buitelaar: “Veel verdienen aan digitaal is maar voor weinig weggelegd”
31 oktober was het ‘bijltjesdag’ bij uitgeverij Sanoma: 500 banen worden geschrapt en 32 tijdschriften staan in de etalage. Is er volgens voormalig COO Michiel Buitelaar een ei van Columbus waar het gaat om verdienmodellen voor digitale content?
6. Rob Heilbron: “Sexy lingerie is een primaire levensbehoefte”
Marketinggoeroe Rob Heilbron maakte lingeriemerk Sapph groot met spraakmakende campagnes. Na een ruzie met concurrent Marlies Dekkers verkocht hij het merk aan Coolcat-baas Roland Kahn.
5. Paul Meijer: “Reclame is dood, wij verkopen een vet antwoord op de toekomst”
Paul Meyer is mede eigenaar van het succesvolle, onconventionele reclamebureau Pool Worldwide. Het creatieve brein achter de campagnes van onder meer Centraal Beheer Achmea, zoals die met zangeres Anouk die door een kater het Songfestival mist. “Ze noemen me ook wel motor Meyer.”
4. Eddy Terstall: “Ik zit bij de minima, over het algemeen maak ik geen kaskrakers”
Als hij betaald kreeg voor zijn tweets, was hij miljonair. Helaas is de realiteit voor een filmregisseur in Nederland anders. Eddy Terstall heeft het daarom tot zijn missie gemaakt om aan geld te komen.
3. Job Boersma: “Je gezichtsexpressie kan je sales conversie verhogen”
Minachting, boosheid, verbazing. Allemaal emoties die je gemakkelijk van een gezicht af kunt lezen. Job Boersma is trainer, psycholoog en expert in micro-expressies en volgens hem kunnen die expressies goed van pas komen in een verkoopgesprek.
2. In gesprek met vormgever en eigenzinnig ondernemer Piet Hein Eek
Hij werd bekend door zijn sloophouten kast, zijn eindexamen werk en deze ging de wereld over. Maar inmiddels heeft Piet Hein een hele brede collectie met alle mogelijke producten.
1. Kees Zegers: “Ik ben geen ondernemer, ik ben een dromer”
Ras-internetondernemer, maar bovenal een dromer.