69
Vrijdagmiddag, dus tijd voor een posting in de categorie bier, sex en reclame. Eurostar is in Belgie, op een minder geschikt moment na de gebeurtenis van gisteren, gestart met de promotie van retourtjes Londen. De prijs voor een retourtje Londen is 69 euro met gevolg dat de hele campagne draait, inclusief een viraal filmpje, rondom ‘standje 69’.
Sexuale associaties trekken de aandacht en helpen (hopelijk) mee aan het succes van de campagne. En zelfs als je advertentie geweigerd wordt, zoals recent met de ‘Me time’ advertentie van Accurist kan het nog weleens een succes worden, dankzij de extra aandacht (via: Adverblog).
Persoonlijk vind ik het een gevaarlijk middel, waarbij je je goed moet afvragen of je zo’n uiting aan je merk wilt koppelen. Extra aandacht wil nog niet altijd zeggen extra verkoop en voor je het weet stoot je een interessant doelgroep af. Welke Nederlandse merken kunnen dit nu wel veroorloven en welke niet? Zou de KLM deze opzet met succes kunnen toepassen? Transavia? NS?
Het laatste spotje van de NS gaat een klein beetje deze kant op, toch?
Hmm… ik had de NS genoemd als Nederlandse variant van Eurostar, het laatste spotje van NS ken ik nog niet.