Je bekijkt een artikel van Beeckestijn Business School
partner

5 podcast afleveringen voor nieuwe marketingkennis en -inspiratie

Ben jij deze zomer op zoek naar nieuwe kennis en inspiratie?

25 juli 2023, 06:45 1267 x gelezen

In dit artikel geven we een selectie van vijf podcasts van Studio Beeckestijn. Van Google Analytics 4 tot Growth Hacking en Recruitment marketing. In elke aflevering gaat host Bart Meerdink in gesprek met een expert. Binnen 40 minuten ben je weer op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen en praktische tips.

Het is vakantieperiode, wellicht lees je dit op je vakantieadres of ben je juist hard aan het werk om de toko draaiende te houden terwijl collega’s op vakantie zijn. Terugkijkend op afgelopen schooljaar is er binnen ons marketing vak een hoop veranderd. Toen we in september 2022 terugkwamen van vakantie werd AI door slechts een kleine groep professionals voor content creatie gebruikt. En de meesten hielden de marketinginspanningen nog bij in universal analytics.

Deze ontwikkelingen laten zien dat het als marketing professional belangrijk is relevante kennis en skills in huis te hebben. Zoals AI-expert Alex Dowdalls al voor de introductie van ChatGPT zei: AI gaat ons niet vervangen, maar professionals die met AI werken vervangen diegene die dat niet doen. Ben jij deze zomer op zoek naar nieuwe kennis en skills? In dit artikel lees je over vijf interessante podcasts van Studio Beeckestijn van het afgelopen jaar.

Delen is vermenigvuldigen

Onder de naam Studio Beeckestijn brengt Beeckestijn Business School al jaren maandelijks een nieuwe podcast aflevering uit. In elke aflevering staat een ander onderwerp binnen digital, marketing, CX, data, communicatie of leiderschap centraal. Host Bart Meerdink gaat in gesprek met een expert over zijn of haar vakgebied. Na 40 minuten ben jij weer op de hoogte van nieuwe ontwikkelingen, interessante toepassingen en kan je aan de slag met de handige tips.

1. Growth Hacking met Tanja Sanders

In deze aflevering neemt Tanja Sanders je mee in de wereld van growth hacking en data gedreven groei. Bart en Tanja bespreken verschillende onderwerpen, waaronder customer centricity, data driven growth, groeihefbomen en de implementatie van het groeimodel. Tanja legt uit hoe de North Star Metric richting geeft aan de activiteiten van je organisatie en helpt bij het focussen op de belangrijkste activiteiten. Ook komen het groeimodel en de groeimindset aan bod. Ontdek hoe je stapsgewijs growth hacking kunt toepassen in jouw organisatie!

Luister de podcast

2. Google Analytics 4 met Felipe Wesbonk

Inmiddels is het 1 juli geweest en verwerkt Universal Analytics (UA) geen gegevens meer. Als het goed is maakt iedereen nu gebruik van Google Analytics (GA4) of een alternatieve tool. Toch is er nog een hoop te leren over GA4. In deze podcast aflevering bespreekt Felipe Wesbonk samen met Bart handige informatie om aan de slag te gaan en staan ze stil bij de verschillen tussen GA4 en UA. Onderwerpen als de meetmethode, attributiemodellen, interface en rapportagemogelijkheden komen aan bod. Daarnaast staat Felipe stil bij het inrichten van je datastrategie en deelt hij praktische tips waar je morgen (of na je vakantie) mee aan de slag kan.

Luister de podcast

3. Recruitment marketing met Sonja Loth

Hoe bouw je een sterk employer brand? En hoe creëer je een duidelijk recruitmentproces? In deze aflevering gaat Bart in gesprek met marketingstrateeg Sonja Loth over recruitment marketing en employer branding. Ontdek hoe cultuurdragers bijdragen aan een goede employer branding. Andere onderwerpen die aan bod komen zijn: organisatiecultuur, inclusiviteit en de kracht van werken op kantoor.

Luister de podcast

4. Google Ads met Peter Maas

In deze aflevering deelt Peter Maas, oprichter van Grow Up Digital, zijn expertise en ervaring op het gebied van paid advertising en Google Ads. Onderwerpen als Performance Max, het targetten van zoekwoorden met merknaam, conversiedoelen en slimme audiences mogen daarbij niet ontbreken. Peter zoomt samen met Bart in het slim inzetten van het algoritme. Zo krijg jij een beter beeld van de Google Ads kennis en skills die een moderne marketeer nodig heeft. Ook staan ze kort stil bij andere ‘zoekmachines’ als TikTok en Pinterest die een bedreiging vormen voor Google. Een podcast bomvol praktische tips.

Luister de podcast

5. Data Science met Kees Groenewoud

De laatste podcast uit dit rijtje staat in het teken van data science. In gesprek met Kees Groenewoud, CEO van Cmotions, komen onderwerpen als datakwaliteit, algoritmes en advanced analytics aan bod. Naast belangrijke trends, deelt Kees ook voorbeelden om data science beter te begrijpen. Daarnaast legt hij uit hoe je kunt starten met data science en welke stappen daarbij komen kijken. Geef je data science en advanced analytics kennis een boost met deze podcast.

Luister de podcast

Make impact  

Werk verandert continu en dat vraagt om de juiste kennis en skills. Beeckestijn Business School helpt hiermee. Met compacte en praktische programma’s binnen digital, marketing, cx, data en communicatie door 100% vakexperts. Op zoek naar gratis kennis en inspiratie? Woon een online clinic bij of download een van de whitepapers. #kennisdelen

Werk verandert continu en dat vraagt om de juiste kennis en skills. Beeckestijn Business School helpt hiermee. Met compacte en praktische programma’s binnen digital, marketing, cx, data en communicatie door 100% vakexperts. Op zoek naar nieuwe kennis en inspiratie? Woon een online clinic bij, download een van de whitepapers of volg een opleiding of training. #kennisdelen 

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!