4 Manieren om Branded Content in te zetten voor ‘Brand Building’

29 maart 2013, 07:57

Afgelopen week is het Forrester rapport verschenen over “How To Build Your Brand With Branded Content”. Het rapport is gericht op CMO's (Chief Marketing Officers) en beschrijft hoe je als organisatie content kunt inzetten om je merk te versterken.

De inzichten uit het rapport zijn, zoals bij veel Forrester rapporten, deels voor de hand liggend en deels goed richtinggevend. Wat ik mooi vind is dat je in online omgevingen steeds meer een sterk focus ziet verschijnen om de 'dingen zelf' en plaats van 'hoe we ze presenteren en verkopen'. Met andere woorden, de intrinsieke eigenschappen van content, producten, diensten en merken. Want vanuit die eigenschappen communiceren en daar een persuasieve strategie op baseren is zo veel sterker dan een toch al zwak product ook nog eens aantrekkelijk moeten maken.

4 manieren hoe 'Branded Content' kan helpen om een merk te bouwen

Trusted: Informeer je klanten om een vertrouwd merk te bouwen

Remarkable: Ontwikkel onderwerpspecifieke, deelbare content om een opmerkelijk merk te worden

Unmistakeble: Ontwikkel unieke content om een onmiskenbaar merk te worden

Essential: Wordt onderdeel van de dagelijkse routine van je klant om een essentieel merk te worden

Framework voor Branded Content ontwikkeling

Mischa Coster MA MSc
Psycholoog - Chief Psychology Officer, gedragsstrateeg, adviseur, spreker. bij Grey Matters & Guideology

Ψ Mediapsycholoog ⌆ Perspectivist ⌬ Dopamaniac Mischa is mediapsycholoog en Chief Psychology Officer bij Grey Matters, een onderzoeks- en adviesbureau dat organisaties helpt inzichten uit de psychologie in de praktijk toe te passen. Ook is hij founding partner en gedragsstrateeg bij Guideology, een adviesbureau dat zicht richt op het begeleiden van klantgedrag in de financiële sector. Mischa gelooft dat psychologie de smeerolie is voor organisaties, zowel op gebied van marketing als ook sales, HR, MD, recruitment, innovatie, security en finance. Hij heeft voor dit gfsedachtegoed de titel ‘Chief Psychology Officer’ bedacht, een rol waar inmiddels meerdere organisaties invulling aan hebben gegeven. Naast psychologie consultant (voor klanten zoals T-Mobile, Capgemini, bol.com, Rotterdam The Hague Airport, Agis, KNMG, NIMA, VvAA, Oracle, Univé, EU council, belastingdienst en diverse ministeries), is Mischa een graag geziene keynote spreker op zowel (internationale) congressen als incompany events. Ook wordt hij regelmatig als gedragsexpert op radio en televisie gevraagd voor actualiteitenprogramma’s als EditieNL, Eén Vandaag, en Radar. In zijn vrije tijd is Mischa gastdocent aan de UU, UvA, HvA, VU, UT, HHS, RU, Nyenrode en UM. Ook is hij bestuurslid van de sectie Sociale en Economische Psychologie van het Nederlands Instituut van Psychologen. Hij is Psycholoog NIP en Certified GAABS Member.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!