4 Manieren om Branded Content in te zetten voor ‘Brand Building’
Afgelopen week is het Forrester rapport verschenen over “How To Build Your Brand With Branded Content”. Het rapport is gericht op CMO's (Chief Marketing Officers) en beschrijft hoe je als organisatie content kunt inzetten om je merk te versterken.
De inzichten uit het rapport zijn, zoals bij veel Forrester rapporten, deels voor de hand liggend en deels goed richtinggevend. Wat ik mooi vind is dat je in online omgevingen steeds meer een sterk focus ziet verschijnen om de 'dingen zelf' en plaats van 'hoe we ze presenteren en verkopen'. Met andere woorden, de intrinsieke eigenschappen van content, producten, diensten en merken. Want vanuit die eigenschappen communiceren en daar een persuasieve strategie op baseren is zo veel sterker dan een toch al zwak product ook nog eens aantrekkelijk moeten maken.
4 manieren hoe 'Branded Content' kan helpen om een merk te bouwen
Trusted: Informeer je klanten om een vertrouwd merk te bouwen
Remarkable: Ontwikkel onderwerpspecifieke, deelbare content om een opmerkelijk merk te worden
Unmistakeble: Ontwikkel unieke content om een onmiskenbaar merk te worden
Essential: Wordt onderdeel van de dagelijkse routine van je klant om een essentieel merk te worden
Framework voor Branded Content ontwikkeling