Nieuwjaarsborrel IPAN-IAB-EMMA-VINEX online tuesday: ‘Jouw 2010 voorspelling?’ (Deel 2)

14 januari 2010, 05:40

In deel 2 (zie hier deel 1) interviewt Lenneke onder andere de redactie van Quote, Vincent Everts, YouTube-Google, diverse Twitterazi en Ben van der Burg. Wordt adverteren online definitief Cost Per Lead? Hoe zit het met al die profielen en data in de sociale netwerken? Wordt het onder aanvoering van Google vooral mobiel internetten of verslaat online gewoon offline en bestaat crossmedia in 2010 wel heel erg uit online? En hoe zit het met de trends in online video in 2010?

Lenneke (AtMost.TV) vraagt naar dé internettrend voor 2010 tijdens de IAB-IPAN-EMMA & Online Tuesday borrel (deel 2 van 2)

Patrick Petersen
Senior Online Marketeer en transitie, multi-trainer, auteur, spreker bij AtMost(TV) en @Onlinemarketeer

Vreemde eend Adriaan Patrick Petersen RDM MA MSc is een ervaren ondernemer, internationaal spreker en trainer-docent (Nyenrode Business University, Beeckestijn Business School en EURib) die het nuchtere ‘lachen en leren’ combineert in een focus op pragmatische inspiratie. Senior online strateeg, crossmediaal transitie marketeer, contentmarketeer, internetondernemer, internationaal spreker en auteur. Hij studeerde af op divers eigen (content-) marketingmodellen die hij voor tal van internationale organisaties, zoals Heijmans, Hästens, Somfy smart home, Trendhopper holding, T-Mobile Nederland, AtMostTV, TU Delft, IKEA Nederland, MTV Europe en Coolcat, succesvol in de praktijk bracht. Petersen voltooide recentelijk masterstudies aan de London School of Business and Finance en de Geneva Business School, die hem brachten tot de integratiemodellen van doel-gerichte digitale engagement, de inzet van augmented en virtual reality en de moderne contentstrategie. Deze inzichten hebben hem tevens tot bestseller auteur gemaakt. Hij deelt graag zijn inzichten op gebied van groeien en innoveren van de marketingmix van de toekomst. Petersen is door Bureau Meltwater getipt als nummer 1 contentmarketeer en top 10 marketinginfluencer. De excentrieke Petersen komt uit een ondernemers- en acteursfamilie en is een ver verleden actief geweest als acteur in onder andere Flodder, ZwartBoek en Jackie Chan’s Who am I.

Categorie
Tags

5 Reacties

    echo

    Is dit een van de zenders van die kale dove meneer? Brabbelende halfdronken mensen TV? Fascinerende televisie (of moet ik zeggen video) die veel vragen oproept. Wat bedoelt die mevrouw toch als ze zegt dat het Oosten heel erg belangrijk gaat worden. Heeft ze het dan over Almelo? Oud-schaatsers die niet ‘zomaar wat moeten doen de hele dag’. Een reusachtige man, de camera kan hem niet in beeld krijgen terwijl hij ‘LOCATIEBEPALING!’ buldert.


    14 januari 2010 om 07:07
    mgvandenbroek

    @echo: We doen ook heel veel serieuze televisie, hoor, hier op Marketingfacts. Ik probeer mee te denken en gok erop, dat je met “die kale dove meneer” Vincent Everts bedoelt? Atmost.tv is niet de zender van Everts, maar het bedrijf van Patrick Petersen, die dit soort party repo’s maakt, maar voor het leeuwendeel serieus online video op de kaart aan het zetten is of dat althans hard probeert met pionierswerk.


    14 januari 2010 om 07:11
    Ralf Klock

    Leuke snelle goed te kijken repo. Die mevrouw heeft het helemaal goed met de arrogantie in het westen. Of het nu west Nederland is of het Westen van de wereld.

    Op een borrel horen mensen dronken te zijn en dan spreken ze eindelijk de waarheid! Ook paarsen broeken.


    14 januari 2010 om 08:13
    onlinemarketeerTV

    @echo (stoere naam. klinkt Chinees?)

    Meer partyreviews op http://www.atmost.tv, waaronder de edities van de (IPAN-IAB) nieuwjaarsborrels van vorige jaren.


    14 januari 2010 om 08:17
    Paul Hottinga

    Arrogantie in het westen, en oosten opkomst?

    Ze wist natuurlijk dat Marco heft weer in handen neemt?;)


    14 januari 2010 om 14:53

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!