Nieuwjaarsborrel IPAN-IAB-EMMA-VINEX online tuesday: ‘Jouw 2010 voorspelling?’ (Deel 1)

13 januari 2010, 13:31

Wat worden nu dé trends voor 2010. Wordt het een suf online jaartje of gaan we echt los met alles wat al jaren op stapel staat om echt door te breken. Het mag duidelijk zijn dat online accountable moet gaan worden. Gaat de sociale media zo sterk vervuild worden dat in 2010 en de waarde afneemt? Een harde shake-out in blogland? Conversiegerichtheid van online concepten? Hardere CPM voor displayads of alleen nog maar CPL? Hoe worden crossmediaal de budgetten verdeeld in 2010? Gaat mobiele marketing de massa eindelijk bereiken in 2010? Augmented reality breekt échte door? Het einde van Twitter en alleen nog maar geobased toepassingen met communicatiefuncties? Lenneke (AtMost.TV en voorheen RTL Nederland) vraagt naar “dé internettrend voor 2010” tijdens de IAB-IPAN-EMMA-VINEX & online tuesday borrel.

We zien onder andere de uitgesproken mening van trendwatcher Vincent Everts, de redactie van Quote, Ben van der Burg (Webads), Foursquare, Google-YouTube, Bas van de Haterd, 123People, EMMA-NL, Winemeetup, Tessa (NextSpeaker) en meer online specialisten. Wat wordt volgens hen dé internettrend van 2010?

Patrick Petersen
Senior Online Marketeer en transitie, multi-trainer, auteur, spreker bij AtMost(TV) en @Onlinemarketeer

Vreemde eend Adriaan Patrick Petersen RDM MA MSc is een ervaren ondernemer, internationaal spreker en trainer-docent (Nyenrode Business University, Beeckestijn Business School en EURib) die het nuchtere ‘lachen en leren’ combineert in een focus op pragmatische inspiratie. Senior online strateeg, crossmediaal transitie marketeer, contentmarketeer, internetondernemer, internationaal spreker en auteur. Hij studeerde af op divers eigen (content-) marketingmodellen die hij voor tal van internationale organisaties, zoals Heijmans, Hästens, Somfy smart home, Trendhopper holding, T-Mobile Nederland, AtMostTV, TU Delft, IKEA Nederland, MTV Europe en Coolcat, succesvol in de praktijk bracht. Petersen voltooide recentelijk masterstudies aan de London School of Business and Finance en de Geneva Business School, die hem brachten tot de integratiemodellen van doel-gerichte digitale engagement, de inzet van augmented en virtual reality en de moderne contentstrategie. Deze inzichten hebben hem tevens tot bestseller auteur gemaakt. Hij deelt graag zijn inzichten op gebied van groeien en innoveren van de marketingmix van de toekomst. Petersen is door Bureau Meltwater getipt als nummer 1 contentmarketeer en top 10 marketinginfluencer. De excentrieke Petersen komt uit een ondernemers- en acteursfamilie en is een ver verleden actief geweest als acteur in onder andere Flodder, ZwartBoek en Jackie Chan’s Who am I.

Categorie
Tags

12 Reacties

    Roy Huiskes

    Jezus, wat een oeverloos gezwets zit erbij… Hoe laat was dit precies?


    13 januari 2010 om 13:45
    Bram Fasseur

    @Roy er komt blijkbaar ook nog een tweede deel (zie kop) 😉


    13 januari 2010 om 14:18
    Phileas

    Was een mooie bijeenkomst, complimenten voor de organisatie en sponsors.


    13 januari 2010 om 16:59
    Roy Huiskes

    @bram hehe ja ook nog, nouja wie weet maakt dat alles goed!


    13 januari 2010 om 17:53
    Joost

    Ik zie dat ik niets gemist heb…


    13 januari 2010 om 19:57
    mgvandenbroek

    @Joost: Ieder zijn meug, nietwaar 😉


    13 januari 2010 om 20:06
    visztick

    En hoe zit het met die Pitchblink Webguide en Eguide?


    13 januari 2010 om 20:26
    onlinemarketeerTV

    @all niet zo zuur 2010 beginnen 😉 Wees con-struc-tief ajb.

    Ik/ wij zijn benieuwd naar JULLIE 2010 voorspelling?

    Deel 2 gaat 14 januari 2010 live op http://www.marketingfacts.nl


    13 januari 2010 om 23:16
    Roy Huiskes

    @patrick Misschien zou je 2010 eens kritisch moeten beginnen en nog eens goed kijken naar bovenstaande video. “2010 wordt het jaar van de kwaliteit…” sorry hoor.


    14 januari 2010 om 07:21
    Lisa Dijkstra

    @ Phileas: Bedankt! We hebben ons best gedaan. Blij dat je het leuk vond.


    14 januari 2010 om 08:17
    onlinemarketeerTV

    @roy

    Mensen geven op een borrel voor de camera -vanuit hun eigen expertise en ervaringen- hun ongezouten mening. Of je het eens bent of niet, ik waardeer het wel. Een mening afbranden zonder zelf een mening te geven is natuurlijk erg gemakkelijk.

    Maarrr… als je A zegt ook B zeggen 😉 : wat is JOUW mening-voorspelling voor 2010?


    14 januari 2010 om 08:19
    Miezemuis

    Wat een zure onzin weer. Gewoon een leuke luchtige video op een leuke borrel met leuke mensen die op zo een video de online wereld een gezicht geven.

    Ik tel de meningen uit de video :

    1 internet wordt harder

    2 minder naar kliks kijken en meer op de conversie gaan zitten

    3 goede internetconcepten komen uit alle delen van de wereld

    4 video online gaat nog meer groeien

    5 mobiele maketing gaat naar de massa

    Harstikke goede meningen Roy want het is waar!

    Neem nog een bak koffie en schrijf eens iets leuks.


    14 januari 2010 om 13:45

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!