LinkedIn opent kantoor in Amsterdam

6 januari 2010, 06:20

Gisteren vroeg Jean Paul zich nog af of LinkedIn niet meer dan een verzameling namen is. Vanmorgen ontvingen we het persbericht dat LinkedIn Eugenie van Wiechen heeft aangesteld als country manager Nederland. Van Wiechen zal de eerste vestiging van LinkedIn op het Europese vasteland gaan leiden vanuit Amsterdam. Het kantoor is vanaf 4 januari gevestigd in het World Trade Centre op Schiphol. Hier zal zij LinkedIn verder ontwikkelen voor de meer dan een miljoen leden in Nederland.

Van Wiechen voert een nieuw team aan van lokale advertentie- en wervingsspecialisten om LinkedIn te laten groeien. De inkomsten van LinkedIn bestaan uit lidmaatschappen van gebruikers, verkoop van advertenties en softwarelicenties voor bedrijven binnen de Nederlandse markt. Op de korte termijn zal de bedrijfsstrategie gericht zijn op het creëren van extra waarde voor Nederlandse gebruikers, het opzetten van lokale strategische samenwerkingsverbanden en het inrichten van de algemene bedrijfsvoering in Nederland.

“Vandaag is een belangrijk punt in onze groei in Europa, de opening van ons eerste kantoor op het Europese vasteland en de toevoeging van Eugenie aan ons team,” vertelt Kevin Eyres, Managing Director van LinkedIn Europa. “Nederland is een van de meest betrokken en snelst groeiende markten van LinkedIn. Met Eugenie als aanvoerder van het Nederlandse team zullen we het groeiend aantal professionals dat online verbonden is binnen Nederland de juiste instrumenten bieden om samen te werken en hen zo succesvoller en productiever te maken. “

Eugenie heeft uitgebreide ervaring in het leiden en het laten groeien van internetbedrijven en uitgeverijen. Ze was Managing Director bij Marktplaats.nl/eBay.nl voordat zij begon bij LinkedIn. In deze functie was ze verantwoordelijk voor het algemene management en de groei van Marktplaats.nl, de Nederlandse marktleider in online advertentiediensten. Ook was ze lid van het management team eBay Global Classifieds, een van de snelst groeiende business units binnen eBay Inc.

Eugenie van Wiechen: “Het is een voorrecht om deel uit te maken van de groei van LinkedIn wereldwijd. Ik kijk er naar uit om met het nieuwe team in Amsterdam te werken en samen de best mogelijke dienstverlening te bieden aan onze Nederlandse leden, maar ook voor adverteerders en zakelijke partners. “

Tussen 2003 en 2008 bekleedde Van Wiechen een aantal functies bij Sanoma Uitgevers, waaronder Directeur Consumer & Trade Marketing en uitgever voor Young Women’s Magazines. Ze begon haar carrière in 1995 bij McKinsey & Company in Amsterdam als Management Consultant. Eugenie heeft een Master in Chemical Engineering van de Universiteit van Amsterdam en een MBA van INSEAD.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

8 Reacties

    Danny Verhoeven

    Ben benieuwd of er nog veel meer groei in zit dan ruim 1 miljoen leden.

    Zakelijk gezien is dat aardig veel en ook de activiteit in de groepen is al aanwezig. Dus ben benieuwd naar de plannen…


    6 januari 2010 om 07:23
    Jan

    Het doel zal natuurlijk zijn om meer geld uit die leden te halen, dat is toch de uitdaging voor ieder netwerk op dit moment.


    6 januari 2010 om 08:48
    Marc Deventer

    De laatste moves van linkedin kunnen niet anders gezien worden dan vercommercialisering van dit medium. Recente berichten over het plaatsen van zeer gerichte advertenties in het profiel zijn de bewijzen van de start van de exploitatie.


    6 januari 2010 om 09:45
    Bert Smit

    Denk niet dat ze met haar de juiste persoon aan boord hebben….Mislukt bij Sanoma en Marktplaats en nu hier aan de slag….Ben benieuwd!


    6 januari 2010 om 10:45
    MarcoDekkers

    @ Bert Smit

    Bert, waar baseer je deze stelling op? Zo’n uitspraak, zonder onderbouwing… dat is wel erg op de persoon spelen.


    6 januari 2010 om 14:58
    Sjoerd

    @MarcoDekkers: bij Marktplaats is zij aan de kant gezet vanwege a) het ontbreken van resultaten en b) het ontbreken van visie om resultaten te boeken. Ga maar rondbellen bij Marktplaats zelf, dan weet je genoeg.


    6 januari 2010 om 16:23
    N. Hoogenboom

    Mijne Heren,

    Ik krijg regelmatig mails van LinkedIn. Ik verzoek u ermee op te willen houden. Ik ben geen lid, wil het niet worden en wil er zelfs niets mee te maken hebben.

    Bedankt.


    7 maart 2017 om 08:52

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!