Tele 2 zet digital headhunter Bob Schwarz in

Tele 2 zet digital headhunter Bob Schwarz in
, ING Groep
@evr

Het vinden van goed personeel valt tegenwoordig niet mee, zeker in de marketinghoek staan er de nodige vacatures open. Tele2 heeft daarom digital headhunter Bob Schwarz ingehuurd om de vacatures voor de top50 leukste banen van Nederland te vervullen. Headhunter Bob kan bij potentiële kandidaten worden geïntroduceerd met een korte film en gepersonaliseerde foto en naam, waarbij Bob aan het einde van het filmpje in tierende woede zelf de kandidaat belt: “Where are you, go to 50topjobs.nl, or you’re fired!”.

Hoewel ik het inmiddels wel gehad heb met virale filmpjes die je bellen, weet Tele2 in elk geval mijn volledig aandacht te krijgen met deze opvallende campagne. Mooi gedaan! Dit moet toch wel goed zijn een plekje bij Viral Friday, denken jullie niet?


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 15 reacties op dit artikel

  • Ik vind de campagne over the top. De hyperactieve Bob werkt mij op de zenuwen en het is me volslagen onduidelijk waarom een headhunter iedereen wil ontslaan. Ook de pay off maakt het er allemaal niet duidelijker op; Get hired or you're fired?

    Het 'persoonlijke filmpje' vind ik veel te lang en erg voorspelbaar. Met Bob zet Tele2 een headhunter in die kandidaten eerder wegjaagt dan uidaagt.

    geplaatst op
  • Het is in ieder geval weer heel iets anders dan gemiddeld, dat moet ik ze nageven. Niet mijn smaak, maar dat zegt natuurlijk ook niet alles.

    Wat ik alleen niet begrijp is het 'you're fired' gedoe, dat meer door het filmpje heen loopt dan het hele 'kom bij ons werken'. Ik denk dat het veel mensen kan afschrikken, het gevoel van een "Amerikaanse mentaliteit" (terwijl Tele2 toch echt Zweeds is). Dus of het gaat werken? Geen idee, maar het heeft viral potentieel en dat ben ik nog niet vaak tegen gekomen bij werving. In vergelijking met de b.v. recent door Randstand gelanceerde carrière voorspeller is hij in ieder geval een stuk beter.

    Verder over de site valt het me op dat er slechts 3 collega's aan het woord komen, wel met foto (pré), maar zonder functie en de teksten komen niet authentiek over.

    Ook opvallend is dat de vacatures steeds anders zijn geschreven. Ik heb net 3 product managers open gemaakt en alle drie hebben toch een duidelijk andere schrijfstijl. De één is geschreven in derde persoon, de ander wordt geïntroduceerd en gaat dan door op jij, de derde begint meteen met: jij bent.... Ik ben dan meteen benieuwd of dit gedaan is om te testen wat het beste werkt of omdat het andere afdelingen zijn die elk hun eigen teksten opstellen.

    geplaatst op
  • 't is over the top, de You're fired-boodschap misschien niet helemaal helder, maar 't valt op en persoonlijk vond ik het verfrissend en humoristische manier om eens op een andere manier vacatures aangeboden te krijgen. Maar de insteek zal zeker niet iedereen kunnen waarderen.

    @Bas: scherp gezien die verschillende schrijfstijlen.

    geplaatst op
  • Hmm.. Vind Bob vooral erg druk en vervelend en krijg door het filmpje niet echt een positieve associatie met Tele2. Ben het dan ook eens met Peter, maar misschien snap ik de grap niet helemaal.

    geplaatst op
  • Ik denk ook zeker dat het de nodige mensen zal afschrikken. Maar wellicht dat Tele2 ook hiermee alleen maar stuurt op de medewerkers die hierdoor niet afgeschrokken worden. Dan is het al een mooie eerste selectie. Of dit nu zoveel viraler is dan de Carrierevoorspeller van Randstad weet ik niet. Dat zal toch echt van persoonlijk smaak afhangen. Tele2 heeft in ieder geval meer om het filmpje heen gedaan op de website om de aandacht op het "werken bij" te richten terwijl de Carrierevoorspeller de mensen door moet sturen naar de carrieretest.

    geplaatst op
  • Beetje jammer dat niet duidelijk wordt aangegeven voor welke PLAATSEn ze mensen zoeken. Lijkt me toch wel nuttig als je mensen zoekt :)

    geplaatst op
  • Beetje offtopic: voor Viral Friday is de aangespoelde Legoman natuurlijk ook een mooie: http://www.egoleonard.com/. Inmiddels is het kunstproject al bij BBC en CNN voorbij gekomen.

    geplaatst op
  • @Martin: was me nog helemaal niet opgevallen, maar daar heb je volledig gelijk in. Ik geloof dat ze enkel in A'dam zitten, dus het zal wel typische 020 arrogantie zijn om te veronderstellen dat of de hele wereld in Amsterdam zit of dat iedereen dat weet (zegt de geboren en getogen Brabo)

    geplaatst op
  • De viral werd al eens (20 april 2007) op Marketingfacts door Jan Willem Ebbinge in de comments gedropped. In die kleine 4 maanden is de viral nog niet echt zijn 'eigen leven' gaan leiden.

    Het feit dat sommige comments hierboven aangeven, dat ze de viral druk, vervelend vinden of zelfs op hun zenuwen werken, komt de viraliteit cq. het doorsturen van de viral niet ten goede.

    De 'unieke' link werkt maar één keer. Wil je de persoonlijke versie nog een keer bekijken, dan wordt je geredirect naar de actie pagina. Ik ben het met Erik eens dat de You're fired-boodschap niet helemaal helder is. Maar dat het "over the top" brengen, juist de manier is om op te vallen. Maar op een gegeven moment heb je dat You're fired ook wel gehoord ...

    Toen ik voor 't eerst op de actiepagina kwam werd overigens niet meteen duidelijk waarom ik Bob aan een vriend zou moeten doorsturen. Misschien eerst "Meet Bob" button??

    geplaatst op
  • leuk ik kan ervoorzorgen dat mijn gebeld wordt door iemand zonder dat ze er iets van snappen...

    je kan mensen dus een prankcall bezorgen....

    geplaatst op
  • @erik: ik had deze viral een maand geleden al als tip naar .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken) gestuurd. wellicht een overvolle box :-)

    ook ik snap het 'your're fired' gedoe helaas niet. maar het filmpje blijft wel hylarisch om te bekijken.

    de opmerkingen van paul vind ik helemaal hylarisch

    geplaatst op
  • Geloof dat Bob zelf ook een nieuwe baan heeft gevonden. Is dit niet namelijk die kerel die de AMMA Awards dit jaar heeft gepresenteerd? Dat was een prachtig staaltje van "schoenmaker blijf bij je leest".

    geplaatst op
  • @Marijn P: Die mail komt bij Marco uit en zijn mailbox zit standaard vol ;-) Denk dat Marco hem over het hoofd heeft gezien tgv zijn vakantie. Overigens kun je het beste virale tips sturen naar viralfriday at marketingfacts.nl

    geplaatst op
  • Ik word hier eerlijk gezegd niet warm van en geloof niet dat massa's volksstammen dit gaan doorsturen.

    Waarom zo weinig creatief? Er kan zoveel meer... weer een filmpje, oh je kunt het doormailen... geinig het belt....
    is allemaaal best wel 2005!

    Legoman was inderdaad stukken leuker en creatiever... een goede combi tussen zowel offline en online.

    geplaatst op
  • Zeer irritante commercial en het had zo veel makkelijker kunnen gaan...Had een vlotte headhunter neergezet die mensen zo als jij en ik op de straat/situaties had benaderd en had gezegd, youre hired! Dan zet je als Tele2 ook een imago neer. Nu zet je ook een imago neer, maar meer van een bedrijf waar je redelijk vlot eruit vliegt (zo komt het tenminste wel over). Het spotje is wel uitermate geschikt voor bureaus die veel met interim managers werken die de boel moeten reorganiseren....Maar na 4x youre fired is de irritatie die blijft hangen en daarmee Tele2 zijn doel totaal voorbij schiet.....Ik ben wel benieuwd naar de respons op deze advertentie....Tele2, somebody out there how can react or are you fired???

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.