#incheckoorlog, hoe je via Twitter de landelijke media haalt

3 februari 2012, 12:34

Afgelopen woensdag aan het einde van de middag bereikte mij een tweet van @PietBakker (hoogleraar aan de Hogeschool Utrecht) met de hashtag #incheckoorlog. Aangezien ik zelf veel met het openbaar vervoer reis, dus gebruik maak van de beruchte OV-chipkaart, trok deze tweet mijn aandacht. Ook ik heb te maken gekregen met het verplicht inchecken terwijl ik een NS abonnement heb. Ik voelde me dan ook zo vrij om me te mengen in deze ‘incheckoorlog’. Deze blog zal ik niet wijden aan een aanval op de NS, dat laat ik aan Piet Bakker over. Ik neem graag deze ruimte om te laten zien dat Twitter dusdanig krachtig is, dat je met een aantal tweets en een unieke hashtag landelijke aandacht voor je ergernis kan krijgen.

Van tweet naar massamedia

De Telegraaf, Wakker Nederland, Spits en BNR, even een greep uit de media die de incheckoorlog hebben belicht. Een actueel item onder reizigers met het openbaar vervoer in Nederland. Een grote ergernis schijnbaar, gezien de grote omvang die het heeft aangenomen. Ik zal er dan ook niet raar van opkijken als het de komende weken op de agenda verschijnt in Den Haag. De kracht van het micro-bloggen komt hiermee duidelijk naar voren. Op deze site staan alle nieuws feiten rondom de incheckoorlog overzichtelijk weergeven. Heb jij een ergernis? Blijf lekker warm bij de kachel zitten, en tweet het!

Erik Wiese
Co-founder bij Blauw Gras

Blauw Gras is hét social content bureau van Nederland. Opvallend, herkenbaar & relevant. Als één van de eerste dedicated social content bureaus in Nederland weten wij als geen ander waar mensen echt voor in beweging komen.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!