Net als vorig jaar doet Pondres ook dit jaar groot onderzoek naar het gebruik van sociale media onder Nederlandse bedrijven. Ook dit jaar voert @SjefKerkhofs van Pondres het onderzoek uit samen met MWM2. De gegevens komen niet uit zichzelf binnen; we vragen dan ook bij deze om je medewerking te verlenen aan het onderzoek. De enquête kan hier worden ingevuld (o ja, je kunt een iPad 2 winnen met je deelname). De resultaten worden natúúrlijk op Marketingfacts gepubliceerd.
Om een kleine indicatie te geven van de inhoud van de enquête, het onderzoek geeft o.a. antwoord op de volgende vragen:
- Waarom wordt er wel of geen social media ingezet?
- Welke social media kanalen zijn ingezet in 2011? En welke verwacht men in te zetten in 2012?
- Wat zijn de doeleinden van social media inzet? Heeft men voor deze doeleinden een social mediastrategie?
Het onderzoek wordt zowel online als offline onder diverse branches uitgevoerd, om zo een compleet beeld te krijgen van de ontwikkelingen binnen de markt. Daarnaast wordt er vanuit de UvT kritisch meegekeken.