Microsoft heeft beste social klantenservice
![](https://www.marketingfacts.nl/wp-content/uploads/images/vacatures/roflmao.jpg)
Eens in de zoveel tijd maakt Alterian leuke lijstjes van merken die goed presteren in de digitale omgeving. Gisteren hebben ze een lijst gepubliceerd met de ‘most engaging brands’. Conclusie: Microsoft Xbox heeft de beste customer service via de sociale kanalen. De ranking is gebaseerd op een viertal componenten.
Naast het aantal “consumer-driven’ posts neemt Alterian de tijd die het een merk kost om te reageren, het sentiment en het ratio consumenten die door de merken zijn geholpen. Gedurende de eerste 6 maanden van dit jaar heeft Alterian 350,000 social media mentions verzameld.
Het “Social Media Report Cards: Measuring Brand Engagement” rapport, neemt 12 grote merken verdeeld over 6 industrieën onder de loep. Zoals vermeld scoorde Microsoft het best op social media customer service.
De winnaars van de industrieën:
• Travel – American Airlines outperformed Delta
• Banking – Citi bested Bank of America
• Cable – Time Warner Cable beat Comcast
• Mobile – AT&T edged out Verizon
• Gaming – Microsoft’s Xbox outranked Sony’s Playstation
• Consumer Electronics – Dell surpassed HP
![](https://www.marketingfacts.nl/wp-content/uploads/images/vacatures/alterian.jpg)