MEC in 10 minuten: Jeroen Wilhelm (CMO Funda)
In deze MEC in 10 Minuten vertelt CMO Jeroen Wilhelm van Funda over de kracht van het merk, het proces van merkbouw en de merkclaim ‘Via Funda’. Ook in de recessie – waarbij het aantal huistransacties scherp daalde – heeft Funda het toch goed gedaan. Juist omdat verkopers de eigen woning goed in het zonnetje wilden zetten, zijn veel extra diensten afgenomen. Funda steunt voor een belangrijk deel op haar offline affiliates: de makelaars. Waar Funda de afgelopen 10 jaar vooral een vehicel van de NVM leek, is de organisatie erin geslaagd om haar netwerk aanzienlijk te verbreden en zijn vele andere makelaars en makelaarsgroepen ook aangesloten.
Tijdens het gesprek komt ook reclamemaker Jan Rijkenberg van BSUR aan het woord. Dit bureau werkt nu 3 jaar voor FUNDA. Jan Rijkenberg vraagt zich daarbij vooral af wat het bureau nog kan toevoegen aan een merk dat het al zo heel goed doet.
Interessant verschijnsel is de Funda junk: mensen die bijna dwangmatig elke week of zelfs elke dag ook even op FUNDA kijken. Volgens Jeroen toont dit de kracht van het concept aan. Wát dat nou precies maakt en wat nou exact des FUNDA’s is, weet Jeroen na 10 jaar niet precies en juist die zoektocht maakt het werken aan het merk zo mooi. Naast natuurlijk een sterk functionele website gaat het bij FUNDA vooral om de mensen: zij maken het merk. Jeroen legt daarom een heldere brug tussen merk- en HR beleid.
MEC in 10 Minuten is een concept van het Marketing Executive Center. Maandelijks komen toonaangevende CMO’s aan het woord over merk en marketing. Volg het MEC op www.mec.nl en www.twitter.com/MECTweet.