MEC in 10 minuten: Jeroen Wilhelm (CMO Funda)

MEC in 10 minuten: Jeroen Wilhelm (CMO Funda)

In deze MEC in 10 Minuten vertelt CMO Jeroen Wilhelm van Funda over de kracht van het merk, het proces van merkbouw en de merkclaim ‘Via Funda’. Ook in de recessie - waarbij het aantal huistransacties scherp daalde - heeft Funda het toch goed gedaan. Juist omdat verkopers de eigen woning goed in het zonnetje wilden zetten, zijn veel extra diensten afgenomen. Funda steunt voor een belangrijk deel op haar offline affiliates: de makelaars. Waar Funda de afgelopen 10 jaar vooral een vehicel van de NVM leek, is de organisatie erin geslaagd om haar netwerk aanzienlijk te verbreden en zijn vele andere makelaars en makelaarsgroepen ook aangesloten.

Tijdens het gesprek komt ook reclamemaker Jan Rijkenberg van BSUR aan het woord. Dit bureau werkt nu 3 jaar voor FUNDA. Jan Rijkenberg vraagt zich daarbij vooral af wat het bureau nog kan toevoegen aan een merk dat het al zo heel goed doet.

Interessant verschijnsel is de Funda junk: mensen die bijna dwangmatig elke week of zelfs elke dag ook even op FUNDA kijken. Volgens Jeroen toont dit de kracht van het concept aan. Wát dat nou precies maakt en wat nou exact des FUNDA’s is, weet Jeroen na 10 jaar niet precies en juist die zoektocht maakt het werken aan het merk zo mooi. Naast natuurlijk een sterk functionele website gaat het bij FUNDA vooral om de mensen: zij maken het merk. Jeroen legt daarom een heldere brug tussen merk- en HR beleid.

MEC in 10 Minuten is een concept van het Marketing Executive Center. Maandelijks komen toonaangevende CMO’s aan het woord over merk en marketing. Volg het MEC op http://www.mec.nl en www.twitter.com/MECTweet.


Geplaatst in

Delen



Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.