Unica: The state of marketing 2011

11 april 2011, 02:31

Unica is een softwareclub voor geïntegreerde marketingoplossingen. Het bedrijf deed een onderzoek onder 300 online marketeers in Europa en de VS, in verschillende branches en werkzaam bij organisaties van verschillende grootte. eMarketer pikte het nieuws eruit door vooral te kijken naar de manier waarop marketingoplossingen geïntegreerd zijn met social media en met mobile marketing in campagnes. Social sharing links en e-mail zijn het best geïntegreerd, apps op social networks volgen als tweede.

Uit het rapport volgt, dat marketeers moeite hebben met het omzetten van geanalyseerde data in marketingacties, mobile marketing blijft een belangrijk aandachtspunt 40 procent doet het, 20 procent gaat het dit jaar doen), de interesse in social media is aan het afnemen omdat de focus van marketeers meer komt te liggen op de echte waarde die ze uit social networks kunnen halen. De ondervraagde marketeers voelen zich bij het uitvoeren van écht geintegreerde crosschannel marketing acties geremd door bestaande organisatiestructuren, 57 procent gebruikt inbound marketing methoden.

Unica heeft het rapport nogal groots “The State of Marketing 2011” genoemd. Als je dat roept, moet je natuurlijk wel met wat moois komen); en de verpakking van het rapport met een e-book van 24 pagina’s ziet er in geval erg mooi uit, terwijl de inhoud mij wat dun overkomt. Scroll er hier maar eens doorheen.

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!