Desperados Party op YouTube

5 april 2011, 09:28

Owwwwww. Wat vet. Het ding staat al een paar dagen live, zit inmiddels over de 80.000 views op YouTube, de social media integratie via Facebook is dik in orde en het ziet er, zwaar ondersteund met pompende muziek, erg gelikt en mooi uit. Desperados heeft sinds 2 april een interactieve promovideo op YouTube staan waar je via de knoppen van Google’s videoplatform zélf een beetje aan de knoppen zit. Omdat Desperados alcohol is, moet je eerst je geboortedatum invullen. En daarna…. barst het feest goed los…. (update 07:37: credits toegevoegd)

Dit is ongeveer de storyline zoals het in de video gaat. Het feest eindigt met de mogelijkheid om je vrienden op de hoogte te stellen via Facebook. Tussendoor kun je, dat zie je ook in de afbeelding hieronder, ervoor kiezen om Facebook in te schakelen. Profielfoto’s van je vrienden schieten dan, net als in de spookkaasteelcampagne waarvan ik de naam even kwijt ben, op het beeld voorbij. Inspiratie via @davidbrinks.

Ben benieuwd wat jullie van deze campagne vinden. Ik vind zelf dat het erg mooi gemaakt is, dat de mogelijkheden en het “uitbreken” van de video erg goed benut zijn en dat de wijze van sociale media integratie ook wel goed gedaan is.

Credits

Agency: Dufresne-Corrigan-Scarlett

Regie : Alban Penicaut & Rogier Schalken (MediaMonks)

Concept: Francois Lesaint (Dufresne-Corrigan-Scarlett), Jouke Vuurmans & Jeroen van der Meer (MediaMonks )

Social Media Strategy: MediaMonks

Video production: Paranoid & MediaMonks

Technische ontwikkeling: MediaMonks

Muziek: MediaMonks

Montage: MediaMonks

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

5 Reacties

    rasterhoff

    Beste viral die ik sinds tijden gezien heb. En wat een geweldige integratie van social media!


    5 april 2011 om 12:20
    Michel Faas

    Wow, ziet er geweldig uit! Maar ik mis nog wel een knop om fan te worden van Desperados op Facebook. Een Like knop dus.


    5 april 2011 om 15:37
    Ronald

    @Michel

    Desperados begrijpt blijkbaar heel goed dat hun doelgroep het niet zo verstandig vindt om biermerken te ‘liken’ op facebook… Is namelijk kinderachtig of alcoholistisch..


    6 april 2011 om 04:35
    Paulo Lopes

    te cool


    6 april 2011 om 10:23

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!