comScore: Android 33 procent marktaandeel VS

5 april 2011, 04:15

Uit data van comScore’s MobiLens onderzoek van november 2010 tot februari 2011 (via MC) blijkt dat Android in 3 maanden tijd in de Amerikaanse markt qua marktaandeel is gegroeid van 27 procent naar 33 procent. Dat marktaandeel moet ergens vandaan gehapt; RIM, de producent van Blackberry, lijkt het grote slachtoffer met een daling van 5 procent marktaandeel in diezelfde periode (marktaandeel nu op 29 procent, ónder Google dus). Apple’s iOS wint met 0,2 iets terrein met ongeveer 25 procent marktaandeel.

Samsung en LG blijven de toplijst van producenten in de VS aanvoeren: Motorola, RIM en Apple completeren de top 5. In februari 2011 hebben 69.5 miljoen Amerikanen een smartphone, in de tijdsduur van het onderzoek is dat aantal gestegen met 13 procent.

Uit het persbericht, over mobiel contentgebruik:

“In February, 68.8 percent of U.S. mobile subscribers used text messaging on their mobile device. Browsers were used by 38.4 percent of subscribers (up 3.1 percentage points), while downloaded applications were used by 36.6 percent of the mobile audience (up 3.2 percentage points). Accessing of social networking sites or blogs increased 3.3 percentage points, representing 26.8 percent of mobile subscribers. Playing games represented 24.6 percent of the mobile audience, while listening to music represented 17.5 percent.”

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!